رییس حوزه های علمیه کرمانشاه:
رییس حوزه های علمیه استان کرمانشاه گفت: در عزاداری هایی که برای امام حسین (ع) انجام می دهیم باید پیام عاشورا را به جهانیان مخابره کنیم تا همگان هدف این قیام شکوهمند را متوجه شوند.
کد خبر: ۳۱۰۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹ 11 October 2016
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا حجت الاسلام سیدحبیب الله موسوی روز سه شنبه اظهار کرد: زمانی که قرار است پیام عاشورا از طریق عزاداری به جهانیان مخابره شود باید این عزاداری به بهترین و درست ترین شکل ممکن انجام شود.
وی افزود: زمانی که شیوه غلطی برای برگزاری مراسم عزاداری انتخاب شود مطمئنا پیام اشتباهی نیز از حقایق عاشورا به جهانیان مخابره خواهد شد.
حجت الاسلام موسوی؛ بهترین معیار برای اقامه عزای سیدالشهدا (ع) را ائمه اطهار عنوان کرد و گفت: مراجعه به کلام بزرگان دین می تواند شیوه صحیح عزاداری را به ما بیاموزد تا پس از اجرای آن مورد طعن دشمنان قرار نگیریم.
رییس حوزه های علمیه استان کرمانشاه تصریح کرد: ما باید به گونه ای برای امام حسین (ع) مراسم عزاداری برپا کنیم که انگار قرار است برای یکی از نزدیکان خود این مراسم را برگزار نماییم، آنگاه ببینیم آیا راضی هستیم که از آلات موسیقی در این عزاداری استفاده کنیم.
وی همچنین با اشاره به نظر مقام معظم رهبری به عنوان ولی فقیه زمان در خصوص رد قمه زنی در مراسم عزاداری امام حسین (ع)، گفت: این نوع عزاداری که هیچ کدام از علمای دین نیز آن را تایید نمی کنند تاثیر منفی زیادی علیه دین اسلام دارد.
حجت الاسلام موسوی با تاکید بر اینکه باید به عزای امام حسین (ع) به دیده عبادت نگاه کنیم، گفت: بسیار خوب است تا با وضو در مراسم عزای سرور و سالار شهیدان حاضر شویم به این معنا که دختران ما موی خود را از نامحرمان بپوشانند و پسران ما نیز چشم چرانی نکنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار