مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری ایلام گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی متقاضی دریافت تسهیلات جدید باید ابتدا تکلیف بدهی های قبلی خود را روشن کنند تا بتوانند تسهیلات جدید بگیرند.
کد خبر: ۳۰۹۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۷ 09 October 2016
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری ایلام گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی متقاضی دریافت تسهیلات جدید باید ابتدا تکلیف بدهی های قبلی خود را روشن کنند تا بتوانند تسهیلات جدید بگیرند.
به گزارش تابناک ایلام،حیدر نعمتی در نشست بررسی عملکرد بانک های تجارت و سپه در بخش حمایت از حوزه تولید استان اظهار کرد: مدیران عامل بانک ها هم با روحیه جهادی و بکارگیری ساز و کارهای قانونی برای حمایت از تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی در خصوص تعیین تکلیف بدهی های گذشته این واحدها همکاری کنند.
وی خواستار اخذ مهلت 10 تا 15 روزه برای تعیین تکلیف بدهی های قبلی و تکمیل و ارائه مدارک جدید به بانک ها برای دریافت تسهیلات شد و افزود: طرح هایی که در مدت تعیین شده نتوانند ابهامات و مشکلات خود را برطرف کنند و مدارک خواسته شده را تکمیل نکنند از دستور کار برای استفاده از تسهیلات بانکی خارج می شوند.
نعمتی یادآور شد: طرح های دارای توجیح فنی، اهلیت مالی مجری که با انباشت بدهی مواجه اند به کمیته کارشناسی عودت داده می شوند تا در صورت برطرف شدن مشکلات، دوباره به بانک ها برای دریافت تسهیلات معرفی شوند.
وی گفت: از آنجایی که در بحث وجوه اداره شده بانک کشاورزی همکاری لازم را اعمال کرده و با توجه به حجم زیاد طرح های بخش کشاورزی و کمبود منابع داخلی این بانک، قادر به پرداخت تسهیلات به همه طرح های بخش کشاورزی نیست به همین دلیل بانک های دیگر نیز باید در پرداخت تسهیلات به طرح های کشاورزی همکاری لازم را اعمال کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام نیز در این نشست با انعقاد از عملکرد بانک های استان در پرداخت تسهیلات به طرح های تولیدی و صنعتی که منجر به قرار گرفتن استان در رده آخر آمار کشوری شده است، افزود: دولت قبل با عملکرد نامناسب خود موجب شد لطمات جبران ناپذیری به بخش صنعت وارد آید.
یاراله نصیری اظهار کرد: اگر در سال های قبل طرح های صنعتی تسهیلات گرانی دریافت نمی کرد اکنون ریسک سرمایه گذاری اینقدر افزایش نمی یافت و وضعیت تولید و اشتغال این چنین نبود.
وی افزود: در شرایط کنونی ما موظفیم برای بهبود عملکرد استان بانک به بانک وضعیت پرداخت تسهیلات را بررسی و رصد و چالش های موجود را بررسی و برطرف کنیم.
نصیری ابراز امیدواری کرد با همکاری مدیران عامل بانک ها، مقامات ارشد استان و پیگیری مستمر متقاضیان تسهیلات وضعیت عملکرد استان در خصوص دریافت تسهیلات و فعال شدن طرح های تولیدی و کشاورزی بهبود یابد.
به گزارش ایرنا، در این نشست طرح های زاگرس کمپرس، گونی بافی، پروفیل، رایکا، آریانا، سیف گستر، چسب زاگرس، آریا پلاست، پروار بندی، طرح خوراک دام و طیور مورد بررسی قرار گرفتند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار