کد خبر: ۳۰۹۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۱ 09 October 2016
به گزارش تابناک یزد،مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به ارادت ويژه مردم يزد به ائمه اطهار به ويژه حضرت اباعبدالله(ع)، اعلام كرد: نيمي از موقوفات و رقبات استان در ارتباط با امام حسين(ع) و عزاداري‌هاي ان حضرت است.

حجت الاسلام "حسين زارع‌زاده" مردم يزد را نوع‌دوست‌ترين مردم در دنيا خواند و گفت: استان يزد هر چند به لحاظ تعداد موقوفات رتبه پنجم كشور را به خود اختصاص داده ولي به نظر مي‌رسد كه با لحاظ شدن جمعيت، بالاترين رتبه را داشته باشد.

وي در ادامه به ايام سوگواري اباعبدالله الحسين(ع) اشاره و بيان كرد: نيمي از موقوفات و 45 درصد از رقبات استان يزد مرتبط با مراسم‌هاي امام حسین(ع) است.

زارع‌زاده همچنين با اشاره به ثبت 510 حسينيه و تكيه موقوفه استان در سامانه اوقاف، خاطرنشان كرد: بسياري از  خانه‌های قدیمی يزد نيز براي برگزاری مراسم‌ها و روضه‌خواني‌هاي حضرت اباعبدالله(ع) در ماه محرم وقف شده است.

وي در ادامه به ويژه‌برنامه‌هاي اوقاف در ايام محرم اشاره كرد و گفت: همزمان با سراسر كشور ويژه‌برنامه‌ي بصيرت عاشورايي در 53 امامزاده و بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.

اين مقام مسئول، بصیرت‌افزایی با تکیه بر سیره زندگي و قيام حضرت سيدالشهدا(ع)، تقویت باورهای دینی، استکبار ستیزی و ترویج روحیه مبارزه با ظلم و همچنين اجراي نيات فاقد زمان و مكان واقفين در رابطه با محرم در فضاي امامزاده‌ها را از مهمترین اهداف این برنامه ذكر كرد.

زارع‌زاده همچنين به برپايي 20 خیمه معرفت در امامزاده‌ها با حضور مبلغان و روحانیون اشاره كرد و يادآور شد: امسال، نماز ظهر عاشورا در 46 امام‌زاده و آیین شام غریبان نيز در 39 امامزاده در سطح استان با حضور پرشور عزادران حسيني اقامه خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه در بخشي از سخنانش خواستار توجه مردم خيرانديش استان به حوزه‌هاي مختلف وقف شد و گفت: متاسفانه وقف‌هاي استان در برخي از زمينه‌ها مانند ترويج قران، مباحث علمي، درمان بيماري‌هاي خاص، اشتغال و مسكن جوانان خيلي اندك و ضعيف بوده است كه توجه بيشتر مردم نوع‌دوست استان را مي‌طلبد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار