مدیرکل استاندارد استان ایلام؛ نقش موثر رسانه ها در نهادینه سازی فرهنگ استاندارد را مهم دانست، و افزودکه رسانه ها مهمترین راه برای اشاعه و ترویج فرهنگ آشنایی مردم با استاندارد و بیانگر نقش مهم این دستگاه حاکمیتی در زندگی روزمره آنها هستند.
کد خبر: ۳۰۹۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹ 09 October 2016
مهناز همتی روز یکشنبه در آستانه 22 مهر روز استاندارد در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: توجه به اهمیت و نقش استانداردها بویژه در کشور و گسترش استاندارد سازی در تولید داخلی از مسائلی است که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکید اساسی دارند بنابراین باید در تولیدهای داخلی و صادرات کالا برای تحقق این نیازها، گام اساسی برداریم.


مدیرکل استاندارد استان ایلام یادآور شد: این اداره کل تعامل بسیار خوبی با رسانه ها دارد تا از این طریق مردم را با وظایف این نهاد حاکمیتی که در واقع دفاع از حقوق آنان است، بیشتر آشنا کند.

همتی توجه به کیفیت محصول و داشتن ضمانت اجرایی، نشان و علائمی که نشان دهد این کالا با نظارت و آزمون تولید شده است را امری ضروری دانست و افزود: در صورتی که استاندارد ملی تبیین ولی بکار گیری نشود هیچگاه اثر بخش نخواهد بود.

وی با اشاره به عملکرد این اداره کل در نیمه نخست سال جاری گفت: بیش از 200 بازرسی از واحدهای تولیدی و خدماتی، 41 مورد صدور و تمدید پروانه کاربرد علامت استاندارد، 21 مورد تدوین استاندارد ملی، صدور 30 تاییدیه آسانسور، جمع آوری و توقیف 130 قلم کالای غیر استاندارد و یک هزار مورد بازرسی از نازل های عرضه سوخت مایع از جمله اقدام های این اداره کل در این مدت است.

مدیرکل استاندارد ایلام به غیر استاندارد بودن تجهیزات بازی در شهر بازی های استان نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه تمام شهربازی ها و تجهیزات آن مشمول مقررات استاندارد اجباری هستند اما تاکنون اقدامی در این ارتباط از سوی متولیان (شهرداری ها) انجام نگرفته است.

همتی اضافه کرد: شهروندان باید نسبت به کیفیت کالاهای تولیدی استان حساسیت بیشتری نشان داده و در صورت مشاهده هر گونه کالای تولیدی بی کیفیت با شماره تلفن 32225955 اداره کل استاندارد تماس بگیرند و موارد تخلف را گزارش کنند تا نسبت به برخورد، جمع آوری و احقاق حقوق مردم اقدام شود./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار