کد خبر: ۳۰۹۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴ 09 October 2016
به گزارش تابناک یزد،مسئول دبيرخانه بين‌المللي "يزد، حسينيه ايران" از پيش‌بيني بازديد بيش از دو هزار گردشگر خارجي از مراسم‌ها و آيين‌هاي سوگواري مردم يزد در ايام محرم سال جاري خبر داد.

"سيد حسن حسيني" با بيان اين كه حسينيه ايران براي هفتمين سال به همت دبيرخانه‌ي بين‌المللي "يزد، حسينيه ايران" و با همكاري اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، اداره كل اوقاف و امور خيريه و آستان مقدس امامزاده شاهزاده فاضل يزد، در ايام محرم امسال پذيراي گردشگران خارجي است، اظهار كرد: پيش‌بيني مي‌شود در ايام سوگواري محرم امسال، بيش از دو هزار گردشگر خارجي از برنامه‌ها و آيين‌هاي مختلف عزاداران حسيني استان يزد بازديد كنند.

وي از طراحي و برنامه‌ريزي تورهاي رايگان براي حضور گردشگران در آيين‌هاي ايام محرم درالعباده يزد خبر داد و تصريح كرد: گردشگران خارجي در قالب اين تورها از برنامه‌هاي عزاداري هيات‌هاي سنتي يزد، روضه‌خواني‌هاي سنتي، مراحل پخت غذاهاي نذري به ويژه آش گندم و آيين‌هاي نخل‌برداري در شهرهاي تفت، مهريز و اشكذر ديدن خواهند كرد.

حسيني با اشاره به حضور اين گردشگران در حسينيه‌هاي شاهزاده فاضل، فهادان و خويدك، خاطرنشان كرد: اين گردشگران قبل از حضور در برنامه‌هاي و آيين‌هاي سوگواري، در محيطي به صورت تصويري با وقايع كربلا آشنا مي‌شوند.

وي ادامه داد: براي آشنايي بيشتر گردشگران با اسلام و فرهنگ حسيني، علاوه بر تهيه يك‌هزار بسته‌ي فرهنگي، كتابچه‌اي به زيان انگليسي با عنوان "زيبايي‌هاي اسلام" و كتاب‌هايي با موضوع "معرفي امام حسين(ع)"،"فلسفه قيام عاشورا" و "معرفي عزاداري‌هاي يزد" در بين گردشگران توزيع مي‌شود.

مسئول دبيرخانه "يزد، حسينيه ايران"، يادآور شد: امسال مبلغاني مسلط به زبان‌هاي انگليسي، آلماني، اسپانيايي و چيني در آستان شاهزاده فاضل و مسجد جامع يزد استقرار يافته‌اند تا به سئوالات و شبهات گردشگران خارجي در مورد مراسم‌ها و آيين‌هاي عزاداري اباعبدالله حسين(ع) پاسخ دهند.

حسيني در پايان با اشاره به اين كه تاكنون 500 گردشگر خارجي از آيين‌هاي عزاداري يزد بازديد داشته‌اند، اظهار كرد: نه تنها ايام عزاداري بلكه مناسبت‌هاي ملي و مذهبي ديگر مانند جشن‌ها، اعياد و راهپيمايي‌، فرصت مناسبي براي ترويج دين مبين اسلام و فرهنگ غني مردم كشورمان است كه بايد با كمك يكديگر از آن بهترين استفاده را داشته باشيم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار