استاندارایلام در جمع معتمدین شهرستان گیلانغرب؛
استاندار ایلام در نشست با نماینده امام جمعه وتعدادی از معتمدین شهرستان گیلانغرب گفت:با تلاشهای صرت گرفته عملیات اجرایی تونل قلاجه تا پایان آذرماه به اتمام خواهد رسید
کد خبر: ۳۰۹۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱ 09 October 2016

استاندارایلام گفت: علیرغم اینکه درسالیان گذشته عملیات اجرایی تونل قلاجه از نظر اعتباری با مشکلاتی مواجهه بوده است، اما با تلاشهای  صورت گرفته درزمینه تزریق اعتبار و رفع اختلافات با پیمانکار پروژه، عملیات اجرایی این تونل تا پایان آذرماه به پایان خواهد رسید.

به گزارش تابناک ایلام،محمدرضا مروارید در جمع تعدادی از معتمدین شهرستان گیلانغرب به عملیات اجرایی تونل قلاجه اشاره کرد واظهار داشت : عملیات اجرایی این تونل بسیار مهم از سال 90آغاز شد اما درطول سالهای گذشته بدلیل تنگناها ومشکلات اعتباری که وجود داشت ،در مسیر پیشرفت این پروژه مشکلاتی بروز کرد؛اما الحمدلله با برطرف شدن موانع وتخصیص اعتبارات ملی واستانی تا پایان آذر ماه عملیات اجرایی آن به پایان خواهد رسید.

استاندار ایلام افزود: با بازگشایی تونل قلاجه وبهسازی وحذف نقاط حادثه خیر ،ضمن کوتاه شدن مسیر دسترسی مردم استان ایلام وشهرستان گیلانغرب به مرکز استان کرمانشاه ،این جاده می تواند بعنوان مسیر تردد زائرین اربعین حسینی وعتبات عالیات برکاتی را برای مردم منطقه بدنبال  داشته باشد.

مروارید ادامه داد:مردم استان ایلام وشهرستان گیلانغرب از دیرباز دارای مشترکات فرهنگی ،اجتماعی واقتصادی فراوانی بوده اند واین اشتراکات زمینه نزدیکی بیشتر مردمان این شهرستان با استان ایلام را فراهم آورده است.

استاندار ایلام تصریح کرد: بمنظور تردد زائرین اربعین از مرز سومار که آثار اقتصادی وفرهنگی خوبی برای مردم شهرستان ایوان وشهرستان گیلانغرب بدنبال دارد ،رایزنی هایی با مسئولین استانداری کرمانشاه ومسولین عراقی صورت گرفت اما بدلیل مشکلات زیرساختی و آماده نبودن طرف عراقی، امکان بازگشایی این مرز در اربعین سالجاری فراهم نخواهد شد .

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری ومساعدت مدیر راه وشهرسازی استان کرمانشاه با نصب تابلوهای راهنمایی در مسیر اسلام اباد به ایوان ،بتوانند بخشی از زائرین اربعین را برای انتخاب این مسیر راهنمایی وترغیب نمایند.

درادامه این نشست فرماندار شهرستان ایوان نیز با برشمردن اشتراکات فرهنگی ،اجتماعی وقومی مردم شهرستانهای ایوان وگیلانغرب گفت:با بهبود وضعیت راههای ارتباطی بین دوشهرستان وافزایش ترددها ،نزدیکی مردم دو شهرستان بیشتر خواهد شد.

معروف بسطامی اظهار داشت : احداث تونل قلاجه پروژه بسیار مهمی است که درطول سالیان اخیر بیشترین اعتبارات ملی واستانی به آن اختصاص داده شده است ،عملیات اجرایی این تونل تا پایان آذرماه به پایان خواهد رسید وقطعا در بهبود وضعیت ترافیکی وکاهش خسارات جاده ای نقش موثری خواهد داشت.

فرماندار ایوان ادامه داد:با مساعدت وپیگیری های استاندار محترم ایلام در سالجاری نیزاز محل اعتبارات ملی واستانی ، اعتباری بالغ بر 150میلیارد ریال  به این تونل اختصاص یافته است .

درادامه این نشست مدیرکل راه وشهرسازی استان ایلام نیز با تقدیراز تلاشهای استاندارایلام در جهت رفع موانع کاری تونل قلاجه گفت:با تلاش ها وپیگیری های استاندار ایلام در طول یکسال گذشته 50در صد از اعتبارات این پروژه مهم اختصاص یافته است که باتوجه به وضعیت انقباضی اعتبارات ، تزریق 150میلیارد ریال اعتبار به این پروژه در سالجاری کاربسیار بزرگی است که به همت مهندس مرواریدصورت گرفته است.

میرجعفریان افزود:برای ترغیب زائرین اربعین وعتبات عالیات جهت تردد از مسیر اسلام آباد غرب به ایوان ،کارهای زیادی در زمینه تسطیح جاده ها وحذف نقاط حادثه خیز انجام گرفته است وکار نصب تابلوهای راهنمایی این مسیر نیز به پیمانکار واگذار شده است.

وی ادامه داد:به همت مسئولین استان خصوصا استاندار ایلام، میزان بزرگراههای استان ایلام از 70کیلومتر به بیش از 210کیلومتر افزایش بافته است وعملیات چهارخطه کردن راههای مواصلاتی مهران دهلران نیز به میزان 90کیلومتر درحال اجراست.

در ادامه این نشست حجت الاسلام محمدی به نمایندگی از امام جمعه گیلانغرب ضمن تقدیراز تلاشهای استاندار ایلام در خصوص احداث تونل قلاجه و بهسازی وتسطیح جاده های این مسیر گفت: بنده حامل سلام گرم امام جمعه وخانواده معظم شهدای شهرستان گیلانغرب برای استاندار محترم ایلام هستم.

وی ادامه داد:حقیقتا مهندس مروارید الگویی مثال زدنی از مدیریت توام با ساده زیستی در بین مدیران غرب کشور بوده وشخصیت ایشان در بین مردم استان کرمانشاه خصوصا شهرستان گیلانغرب بسیار ارزشمند وقابل احترام است .

محمدی تصریح کرد : به نمایندگی از امام جمعه وخانواده معظم شهدای شهرستان گیلانغرب از تلاشهای جنابعالی در زمینه احداث تونل قلاجه ،حذف نقاط حادثه خیر جاده ای این مسیر که تاثیر چشمگیری در کاهش سوانح جاده ای وکوتاه شدن مسیر خواهد گذاشت تقدیر وتشکر می نمایم.

وی افزود:کاهش رتبه بیکاری استان ایلام در بین استانهای غرب کشور نشان از تلاشهای استاندار ایلام در تمام حوزه ها دارد که امیدواریم این روند صحیح واثرگذار مدیریتی، به عنوان الگویی موفق به سایر استانهای غربی کشور نیز تسری یابد.

درپایان این نشست محمدی نماینده امام جمعه شهرستان گیلانغرب لوح تقدیری به نمایندگی از امام جمعه وخانواده معظم شهدای این شهرستان را به استاندارایلام تقدیم کرد.

 


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مرزنشین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
خداراشکر ، استاندار ایلام به فکر شهرستان های استلن کرمانشاه نیز هست و بجای پیگیری بازگشایی مرز چیلات دهلران٬ در حال رایزنی برای بازگشایی مرز در استان دیگری است، خسته نباشید مهندس دلسوز استان ایلام
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار