کد خبر: ۳۰۸۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴ 08 October 2016


امام جمعه کرج گفت: فلسفه قیام عاشورا در جامعه تبیین شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرج ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت:‌ باید فلسفه قیام عاشورا را در جامعه ترویج داده و آن را الگوی خود قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه قیام عاشورا و عزاداری سیدالشهدا سپر محکمی در برابر جنگ نرم دشمنان است،‌ تأکید کرد: ما از قیام عاشورا باید درس‌های بزرگی را یاد بگیریم و بدانیم که قیام عاشورا و عزاداری سید و سالار شهیدان سپر محکمی در برابر جنگ نرم دشمنان است.

امام جمعه کرج در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه باید از امام حسین (ع) درس عزتمندی فرا گیریم، افزود: امام حسین (ع) بر این عقیده بود که بمیرم بهتر از آن است که زیر بار ننگ بروم.

حسینی همدانی اضافه کرد: در این راستا ما نیز نباید در برابر زورگویی‌ها و یاوه‌های مستکبران ساکت بمانیم لذا لازم است تا مسئولان کشور با احترام به خون پاک شهدا در حفاظت از اقتدا و عزت کشور تلاش خود را دو چندان کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما هم‌اکنون نیز در جنگ به سر می‌بریم، تصریح کرد: کشورهای سلطه‌طلب در راه تضعیف کشور ما و کشورهای اسلامی اقداماتی انجام می‌دهند که نخستین اقدام آنان راه‌اندازی جنگ نرم است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز تأکید کرد: در زمینه جنگ نرم باید هوشیار و بصیر باشیم و توطئه‌های دشمنان را در این زمینه به صورت دقیق و اساسی شناسایی کنیم.

حسینی همدانی گفت: باید در جنگ نرم و سیاست‌های خارجی و داخلی از قیام عاشورا درس بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه شناخت فتنه و تهاجم فرهنگی نیازمند داشتن بصیرت و آگاهی است،‌ متذکر شد: تمام ترفندهای دشمن در زیارت عاشورا برای آگاهی شیعه بیان شده است.

وی با انتقاد از برخی اظهارات نااهلان و ناآگاهان داخلی افزود: اینگونه مسائل و موضوع‌گیری‌ها مانع از ترویج فرهنگ ولایتمداری می‌شود و بیان مسائل از این دست ضمن تضعیف جایگاه رهبری مانع نشر مکتب اهل بیت در جامعه می‌شود.

امام جمعه کرج عنوان کرد: باید مراقب نفوذ دشمن باشیم، چراکه اگر جامعه توجه نداشته باشد و تحت نفوذ جریان‌های جنگ نرم قرار گیرد از بین خواهد رفت که برخی خواسته و ناخواسته در این جریان قرار می‌گیرند.

حسینی همدانی تأکید کرد: تمام تلاش ما این است که مدیریت اهل بیت(ع) در جامعه رشد پیدا کند.

امام جمعه کرج با اشاره به سالگرد شهادت سردار رشید اسلام شهید حسین همدانی افزود: آنچه که در روزهای عزای امام حسین(ع) باید مورد توجه قرار گیرد این است که عزاداری در این روزها روح انسان را تقویت کرده و روحیه بی‌تفاوتی را از بین می‌برد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار