به مناسبت روز معلم بزرگداشت محمد بهمن بیگی در جهرم برگزار شد.
کد خبر: ۳۰۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰ 04 May 2015

تابناک فارس به نقل از تسنیم: به مناسبت روز معلم بزرگداشت مرحوم محمد بهمن بیگی یکشنبه‌ شب در جمع مسئولان، دانشجویان جهرم و سکینه کیانی همسر این مرحوم برگزار شد.

حجت‌اله رضایی، فرماندار جهرم، با بیان اینکه انسان‌های فرهیخته هرکجای دنیا باشند ارزشمند و قابل‌تجلیل هستند، اظهار داشت: استاد بهمن بیگی یک چهره کشوری است و بسیاری از عشایر کشور مدیون تلاش‌های ایشان است.

ابراهیم سلیمی کوچی، مشاور فرهنگی شبکه جهانی سحر گفت:تجلیل از مقام بهمن بیگی بسیار عالی است،اما جوانان به مطالعه مکتوبات وی و شناخت ایشان نیز اهتمام ورزند.

استادیار دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه استاد بهمن بیگی یکی از شخصیت‌های ادبی معاصراست، افزود: آثار این شخصیت سرشار از امید و روشنی است.

سلیمی کوچی با بیان ویژگی‌های شخصیتی این معلم بزرگ ایل، تصریح کرد: بهمن بیگی خود را تمام و کمال در برابر خدا مسئول می‌دید و دارای تفکر احترام‌آمیز و سرشار از تعهد نسبت به جهان و اسلام بود.

وی با اشاره به منویات رهبری در راستای بومی‌سازی و ایجاد نظریه ادبیات انسانی، افزود: بهمن بیگی به‌خوبی توانست علوم انسانی را در قالب رایج وطنی بومی کند وایشان مصداق خوبی درزمینه تحقق این مهم است.

در این مراسم شاعران و ادیبانی از تهران، فسا، شیراز، جهرم و غیره به شعرخوانی و مقاله سرایی در وصف استاد بهمن بیگی پرداختند.

ازجمله آثار ماندگار بهمن بیگی عرف و عادت در عشایر در فارس، بخارای من ایل من، اگر قره‌قاچ نبود و غیره است. ایشان در طول زندگی پربرکت خود توانست نخستین مرکز تربیت‌معلم عشایری در کشور را تأسیس کند و به دلیل تلاش خود در راه سوادآموزی به هزاران نفر کودک ترک، لر، کرد، بلوچ، عرب و ترکمن برنده‌ جایزه‌ سوادآموزی سازمان یونسکو شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار