کد خبر: ۳۰۷۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱ 05 October 2016


رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز گفت: این استان نیازمند افزایش امکانات در حوزه اورژانس است.

مهرداد بابایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز به دلیل موقعیت جغرافیایی خاصی که دارد، از اهمیت بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف برخوردار است.

وی افزود: البرز همجوار استان تهران و پایتخت است و در حقیقت کلانشهر تهران را به بیش از 13 استان کشور متصل می‌کند و بر اساس گزارش‌هایی که سازمان‌های مربوطه اعلام کرده‌اند، سالانه حدود 16 تا 18 درصد ترافیک کل کشور را تحمل می‌کند.

رئیس اورژانس استان البرز تصریح کرد: تنها در آخرین گزارش مسؤولان بیش از 141 میلیون تردد خودرو در جاده‌های این استان طی شش ماهه نخست سال جاری ثبت شده است.

بابایی گفت: اکثر این ترددها در مسیرهایی مانند آزادراه تهران – کرج، آزادراه کرج – قزوین و جاده چالوس انجام می‌شود که جزو پرترددترین و پرتصادف‌ترین محورهای برون‌شهری کشور و حتی خاورمیانه به شمار می‌آیند.

وی بیان داشت: در حال حاضر و با برنامه‌ریزی صورت گرفته ماموران امدادی اورژانس در داخل شهرها حداکثر ظرف مدت 12 دقیقه و در جاده‌ها حداکثر ظرف مدت 15 دقیقه به محل حادثه می‌رسند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز افزود: با توجه به اینکه البرز شرایط خاصی به ویژه در حوزه حوادث جاده‌ای دارد و با توجه به نزدیکی به تهران، نیازمند افزایش امکانات اورژانس برای افزایش خدمات‌رسانی به حادثه دیدگان هستیم.

بابایی گفت: در آخرین سفر وزیر بهداشت و درمان به استان البرز این مشکلات به اطلاع مسؤولان ارشد رسید و خوشبختانه با کمک‌ها و مساعدت‌های انجام شده شاهد نوسازی و بهسازی بیش از 30 درصد آمبولانس‌های موجود در البرز هستیم.

وی اظهار داشت: البته باید تلاش‌های خود را افزایش دهیم تا بتوانیم آمادگی و امکانات لازم را در زمان وقوع حوادث جاده‌ای،‌ تصادفات، بلایای طبیعی و حوادث غیر مترقبه را داشته باشیم.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز در پایان تصریح کرد: تحقق این مهم نیازمند همراهی و مشارکت دستگاه‌های مختلف است تا بتوانیم به نقطه مطلوب دست پیدا کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار