مسکن مهر شهرستان اشکذر با گذشت بیش از هفت سال از زمان آغاز ساخت به دلیل جانمایی نامناسب و پیش بینی نشدن برخی امکانات اولیه همچنان با اعتراضاتی روبروست.
کد خبر: ۳۰۶۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۴ 04 October 2016
به گزارش تابناک یزد،بازدیدهای چند باره معاون هماهنگی امور عمرانی و حضور معاون وزیر راه و شهرسازی از اوضاع نابسامان طرح مسکن مهر اشکذر ، پیگیری مشکلات آن در جلسات شورای مسکن استان و برخی کمک ها به زیان دیدگان، برخی از پیگیری ها و کارهای دولت یازدهم درباره این طرح است.
معترضان معتقدند که در این مجموعه 130واحدی فضایی برای ایجاد امکانات رفاهی نظیر پارک ها، فضای سبز، مکان های ورزشی و حتی مراکز درمانی و جایگاهی برای استقرار نیروی انتظامی در راستای حفظ امنیت ساکنین این مناطق منظور نشده ضمن آنکه ساختمان سازی های غیر مهندسی روی زمین های دارای شق و ترک برداشتن و نشست برخی خانه ها مشکلاتی را برای ساکنان و متقاضیان این طرح ایجاد کرده است.
سعید عبداللهی فرماندار وقت شهرستان اشکذر در 19 مهرماه 1389 و در زمانی که این ساختمان ها در مرحله نازک کاری قرار داشت در جمع خبرنگاران گفته بود علاوه بر 130واحد مسکن مهر فعلی برای بیش از 250 متقاضی مسکن مهر دیگر اشکذر زمینی به وسعت 9.5 هکتار پیش بینی و در حال واگذاری است.
وی با بیان اینکه برای بیش از 400 متقاضی زمینی به وسعت 12هکتار در شهر رضوانشهر این شهرستان واگذار شده خاطرنشان کرد: وجود شن های روان و خاکبرداری هزینه ساخت مسکن مهر را در این منطقه افزایش داده است.
بنابر این اظهار نظر ساخت مسکن مهر با وجود این شن ها با تردیدهایی مواجه بوده اما چرا در این مکان ساخته شده جای سئوال دارد.
در 15 اسفندماه سال 1392 معاون عمرانی استاندار یزد در مصاحبه ای با وارد دانستن برخی ایرادات به طرح مسکن مهر اشکذراز برخورد با مسببان، متخلفان و همچنین ناظر پروژه مسکن مهر اشکذر خبر می دهد.
سیدمحمدرضا سیدحسینی در همین راستا چند مرحله از این طرح بازدید کرده و دستور پرداخت غرامت 700میلیون ریالی به یکی از مالکان که خانه اش ترک برداشته را می دهد.
معاون استاندار همچنین در جلسه شورای مسکن استان در مورخ 13 بهمن سال 93 که با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی برگزار می شود با اشاره به برخی مشکلات واحدهای مسکن مهر اشکذر که تخلیه شده می گوید: باید همه مشکلات موجود چه در خصوص واحدهایی که به مردم تحویل داده شده و چه در مورد واحدهایی که مردم متقاضی آن هستند بیان شود و همه دستگاه ها مسئولیت خود را در این خصوص بپذیرند.
در همین خصوص محمد صالح جوکار نماینده وقت مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی نیز پنج سال بعد از این اظهار نظر فرماندار وقت درخصوص مشکلات شن های روان در گفت و گویی می گوید: در ساخت زمین ها و مسکن مهر اشکذر به هیچ عنوان تحقیقات زمین شناسی صورت نگرفته و شرکت های متولی بدون انجام کار مطالعاتی نسبت به ساخت وساز این مسکن ها اقدام کرده اند.
ولی بعد از سال ها برخی رسانه ها با دامن زدن به این مشکلات ، دلیل باقی ماندن مشکلات را ناشی از عمل نکردن قول ها و وعده های معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد عنوان کرده اند و سید حسینی در پاسخ به این افراد در اینستاگرامش آورده :' یک چیزی در اصطلاحات رایج ما هست به نام رو که اگر زیاد شود می گوییم پررو.'
وی ادامه می دهد: مسکن مهر ساخته اند بی مطالعه روی ماسه روان و بی حساب و کتاب فقط آمار داده اند ؛ هیچکس توی استان قبول نمی کند کی ساخته و هیچ مدرکی مبنی بر اینکه کی نظارت کرده و چه جوری ساخته شده هیچ دستگاهی ارائه نمی کند.
معاون عمرانی استاندار یزد اضافه کرد: من هم که رفتم دیدم تا امروز هم پیگیر بودم آیا با کشیدن فاضلاب حل می شود یا این همه هزینه باز هم بی ثمر خواهد بود ؛ کارشناسان اختلاف دارند ولی طراحی فاضلاب تمام شود تصمیم خواهیم گرفت.
متاسفانه این طرح که به امید خانه دار شدن مردم کلنگ خورده بوده هر روز شاهد نشست زمین و ترکیدگی لوله و ریزش چاه فاضلاب خانه هاست و بزرگترین آسیب دیدگان آن افرادی است که بعد از سال ها با وام وقسط صاحب خانه های سست و لرزان شده اند.
درخصوص وضعیت فعلی این واحدها فرماندار شهرستان اشکذر به ایرنا گفت: ساخت این واحدها در سال 1388آغاز شده ولی از ابتدا زمین در نظر گرفته شده برای ساخت مسکن مناسب نبوده است.
محمدعلی شاه حسینی افزود: نشست 20خانه ، واریز هفت چاه فاضلاب ، ترک برداشتن برخی خانه ها از عمده ترین مشکلاتی است که گزارش شده است.
وی درباره پیگیری های دولت و استانداری در این خصوص اظهار کرد: در این مدت معاون هماهنگی امور استانداری یزد شخصا 4بار از طرح بازدید کرده و یک بار هم معاون وزیر راه و شهرسازی را برای بازدید آمده است.
فرماندار اشکذر اضافه کرد: به دستور معاون استاندار و با بررسی های صورت گرفته 700میلیون ریال به یکی از ساکنان که منزلش ترک خورده بود و قابل سکونت نبود پرداخت شده است.
شاه حسینی تصریح کرد: ضمن آنکه با نظر معاون استاندار مقرر شده تا سیستم دفع فاضلاب برای این محدوده طراحی شود و برای این طرح 2میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده و منتظر تامین بودجه هستیم ولی دولت پیگیر حل مشکلات مسکن مهر این شهرستان هست .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار