دارالمصلین رخت عزا بر تن کرد
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: اخلاص جانمایه و جوهره شهید و شهادت است.
کد خبر: ۳۰۵۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷ 02 October 2016
به گزارش تابناک خراسان شمالی ، در آستانه محرم حسینی آیین سیاهپوش کردن این شهر به مناسبت ماه محرم برای سومین سال پیاپی با مقدمه تعزیه خوانی با حضور مسئولان، پیشکسوتان تعزیه خوان و اقشار مختلف مردم برگزار شد. خیابان امام خمینی(ره) شیروان شاهد حرکت کاروان عزاداران امام حسین(ع) در آستانه محرم بود و عابران، بازاریان و اصناف این خیابان با صدای طبل و مداحی و برافراشته شدن علم و پرچم و با بوی سپند به پیشواز محرم و عزاداری سالار شهیدان رفتند.
صبح امروز یکشنبه فریادهای یا حسین(ع) مردم شیروان و تعزیه خوانی هنرمندان، صحرای کربلا و روز عاشورا را برای شهروندان این شهر تداعی کرد.
امام جمعه شیروان در این آیین از اصناف و بازاریان خواست تا مانند سال های گذشته و با قوت بیشتر مغازه هایشان را با رنگ و بوی محرم بیارایند.
حجت الاسلام «کوثری» اظهارداشت: شیروان دارالمصلین است، این جا قطب محبان امام حسین(ع) و شیعیان اباعبدا... الحسین(ع) است و این ها دلدادگان مکتب امامت و ولایت هستند.
وی ادامه داد: یک روز قبل از محرم هر سال باید پرچم عزای امام حسین(ع) برافراشته و شهر سیاهپوش شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شیروان با اشاره به این که مردم باید از چهره شهر متوجه شوند کاروان امام حسین (ع) و محرم رسیده است، اظهارداشت: ما باید فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت را زنده نگه داریم که امروز واقعا مورد نیاز ماست و با همین پرچم می توانیم با داعش بجنگیم و مقابل آمریکا بایستیم.
 حجت الاسلام «کوثری» افزود: انقلاب ما با فریاد یا حسین(ع) به پیروزی رسید، با فریاد یا حسین(ع) پا بر جا بوده و با فرهنگ عاشورایی و حسینی و علوی باقی خواهد ماند.وی با بیان این که دشمنان می خواستند نامی از امام حسین(ع) باقی نماند اما شکست خوردند و دین اسلام جاودانه شد، گفت: عزت، وحدت، اقتدار و هر آن چه را که می خواهیم و مایه زندگی ماست از پرچم مقاومت، مجاهدت، ایثار و شهادت امام حسین(ع) می گیریم. /غلامرضا مینا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار