کد خبر: ۳۰۵۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳ 02 October 2016
به گزارش تابناک یزد،مسئول ستاد جهانی حضرت علی اصغر(ع) از برگزاری مراسم اصلی شیرخوارگان حسینی یزد در حسینیه آقا خبر داد و گفت: به جز مراسم اصلی در ۱۵۰ مکان دیگر استان نیز این مراسم برگزار می‌شود.

 سیدمحمود حسینی  اظهار داشت: مراسم شیرخوارگان حسینی طی سال‌های گذشته در نقاط مختلف کشور برگزار شده و اکنون به جز ایران در ۴ هزار و ۵۰۰ نقطه جهان برگزار می شود.

وی عنوان کرد: این مراسم در یزد نیز به طور متمرکز در حسینیه آقا در شهر یزد و در ۱۵۰ نقطه دیگر استان برگزار می‌شود.

حسینی ادامه داد: مادران با فرزندان زیر یک سال خود می توانند در این مراسم شرکت کنند و ثبت نام برای شرکت در این مراسم نیز از اول محرم در حسینیه آقا آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه این مراسم در اولین جمعه ماه محرم برگزار می شود، افزود: امسال همانند سال‌های گذشته همایش «احلی من العسل» نیز در روز ششم محرم با همکاری آموزش و پرورش برای حضرت قاسم (ع) برگزار می شود.

مسئول اجرایی هیئت رزمندگان استان یزد در مورد برنامه های روز عاشورا نیز بیان کرد: برنامه های امسال با شرکت عزاداران حسینی در چهار استان یزد، مشهد، تهران و قم در کنار مزار شهدای گمنام خلدبرین برگزار می شود و با نخل برداری، سینه زنی و اقامه نماز ظهر عاشورا همراه خواهد بود.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه اندازی موکب امام رضا (ع) توسط هیئت رزمندگان استان یزد در مسیر پیاده روی کربلا خبر داد و گفت: آشپز و مواد خوراکی این موکب از استان یزد تامین شده است.

وی افزود: مردم یزد می توانند نذورات خود برای این موکب از قبیل مواد خوراکی، پتو و موکت را به محل جمع آوری نذورات در حسینیه آقا تحویل دهند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار