کد خبر: ۳۰۳۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴ 28 September 2016

فرماندار اشتهارد از اجرای طرحی با هدف کاهش عرضه و استعمال قلیان در این شهرستان خبر داد.

ابوالفضل اینانلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اشتهارد اظهار داشت: بر اساس نظر کارشناسان و پزشکان، مصرف دخانیات آسیب بسیار زیادی به سلامت انسان‌ها وارد می‌کند و متاسفانه علیرغم هشدارهای مختلف، باز هم شاهد هستیم که عده‌ای از سیگار و قلیان استفاده می‌کنند.

وی افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر مصرف قلیان رواج زیادی یافته و برخی از صنوف مانند چایخانه‌ها و قلیان‌سراها و سفره‌خانه‌های سنتی اقدام به عرضه قلیان می‌کنند.

عالی‌ترین نماینده دولت در شهرستان اشتهارد تصریح کرد: این در حالی است که مصرف قلیان آسیب‌های بسیار بیشتری نسبت به سیگار دارد و متاسفانه برخی از جوانان ما تصور می‌کنند مصرف یک بار قلیان آسیبی به سلامت آنها وارد نمی‌سازد.

اینانلو گفت: به همین دلیل نیاز است که دستگاه‌های اجرایی و نهادهای آموزشی، پزشکی و متولیان امور فرهنگی، به همراه رسانه‌ها اطلاع‌رسانی لازم را به شهروندان درباره مضرات استعمال قلیان داشته باشند.

وی بیان داشت: از سوی دیگر دستگاه‌های اجرایی موظف هستند که در راستای حفظ سلامت جامعه، طرح‌هایی با هدف کاهش مصرف انواع دخانیات داشته باشند و خوشبختانه قوانین صریحی نیز در این رابطه داریم.

فرماندار اشتهارد افزود: در همین راستا طرحی با هدف کاهش عرضه و استعمال قلیان در این شهرستان تدوین و با همکاری نهادهای مختلف و دستگاه‌های اجرایی در دستور کار قرار دارد.

اینانلو ادامه داد: بر اساس قانون مصرف انواع دخانیات در اماکن عمومی ممنوع است و به همین دلیل بازرسان اصناف، اتحادیه‌ها و نهادهایی مانند نیروی انتظامی موظف هستند که در صورت مشاهده عرضه قلیان در فردیس در پارک‌ها و اماکن عمومی بلافاصله برخوردهای قانونی با متخلفان و به ویژه افرادی که اقدام به عرضه قلیان در حاشیه پارک‌ها می‌کنند، داشته باشند.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر از اتاق اصناف، اتحادیه‌ها و اداره صنعت خواسته شده است که تحت هیچ شرایطی مجوزی تحت عنوان دایر کردن قلیان‌سرا صادر نکنند و در اشتهارد قلیان‌سراها مجوزی نخواهند گرفت.

فرماندار شهرستان اشتهارد در پایان از رسانه‌ها و نهادهای متولی امور آموزشی و فرهنگی خواست تا در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده و نسبت به آگاه‌سازی جامعه به ویژه نسل جوان تلاش بیشتری داشته باشند.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار