مدیرکل استاندارد کرمانشاه خبر داد
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از صدور نخستین پروانه کاربرد علامت استاندارد فرآورده قارچ خوراکی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۹۹۴۳۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴ 21 September 2016
به گزارش تابناک به نقل از فارس به نقل از اداره‌کل استاندارد استان کرمانشاه، محمودرضا نیازی از صدور نخستین پروانه کاربرد علامت استاندارد فرآورده قارچ خوراکی در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: حمایت از تولیدکنندگان داخلی نیروی محرکه اقتصاد کشور است.
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه اظهار داشت: پس از انجام بازرسی‌های فنی و ادواری و نمونه‌برداری از فرآورده قارچ خوراکی پرورشی این واحد تولیدی و برای ترغیب سایر واحدهای زیر پوشش مشمول به تولید کالا با معیارهای استاندارد به واحد فوق اجازه داده شد در صورت تداوم انطباق با استانداردهای ملی به‌مدت سه سال از علامت استاندارد بر روی کالای خود استفاده کند.
به گفته نیازی، استاندارد ملی ایران به شماره 16597 ویژگی‌ها و روش‌های آزمون فرآورده قارچ خوراکی بسته‌بندی شده را مشخص کرده و از سوی اداره‌کل استاندارد استان برای هر تولیدکننده که بتواند این فرآورده را مطابق با ویژگی‌های استاندارد فوق‌الذکر تولید کند، پروانه کاربرد علامت استاندارد صادر خواهد شد.
نیاز با اشاره به اهمیت غذایی قارچ خوراکی، گفت: قارچ یکی از سالم‌ترین مواد غذایی است که می‌تواند در ترکیب رژیم غذایی مبتلایان به چربی خون و دیابت جای بگیرد، زیرا فاقد چربی و کلسترول بوده و مقدار کمی هیدرات‌کربن را در خودش جای داده و از لحاظ داشتن پروتئین در سطح خوبی قرار و مصرف آن می‌تواند جایگزین مناسبی برای غذاهای پرکالری باشد.
وی تصریح کرد: تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال، تولید و حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی یکی از اولویت‌های اداره‌کل استاندارد استان کرمانشاه بوده که برای ایجاد اشتغال پایدار در واحدهای تولیدی و خدماتی استان در سال‌جاری 27 پروانه کاربرد علامت استاندارد در این اداره‌کل صادر و 55 پروانه کاربرد علامت استاندارد برای فرآورده‌های واحدهای تولیدی و خدماتی استان نیز تمدید شده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار