مهندس رضا رحیمی:
استانداری کرمانشاه گفت: تنبلور عینی اقتصاد مقاومتی را می توان در صنایع دستی دید و این حوزه دارای ویژگی هایی همچون درون زایی و صادارات محور بودن است.
کد خبر: ۲۹۹۴۱۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸ 21 September 2016
به گزارش تابناک به نقل از واحد خبر روابط عمومی و امور بین الملل استانداری؛ مهندس رضا رحیمی در مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی کشور که در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی کرمانشاه در پارک شاهد دایر است، اظهار کرد: این هفته کرمانشاهی ها شاهد دو خبر خوش بودند که از سوی دکتر رازانی اعلام شد. یکی از این خبرها موافقت دولت عراق با تردد زوار اربعین از مرز سومار بود و رویداد خوشحال کننده دیگر نیز تصویب منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در شورای عالی مناطق آزاد بود.
معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری با اشاره به اینکه بیش از نیمی از صادرات ایران به عراق از طریق مرزهای قصرشیرین صورت می‌گیرد در ادامه عنوان کرد: تصویب و اجرایی شدن منطقه آزاد تجاری قصرشیرین می‌تواند به رونق اقصادی منطقه بسیار کمک کند و همچنین در افزایش صادارات صنایع دستی نیز اثرگذار باشد.
صنایع دستی پیشینه و هویت ملت ها
این مدیر ارشد اقتصادی، صنایع دستی را پیشینه و هویتی هر ملتی دانست و گفت: بشر امروزی پیشرفت های بسیاری در حوزه‌های مختلف علم و تکنولوژی انجام داده است اما با این وجود همچنان به دنبال یافتن پیشینه و هویت تاریخی خویش است.
وی عنوان کرد: یکی از بخش هایی که هر جامعه ای می تواند با ارایه آن ها به جهانیان، برخود ببالد حوزه صنایع دستی است.
مهندس رحیمی اظهار داشت: کرمانشاه همچنین دارای آثار باستانی بسیار ارزشمندی همچون طاق بستان و بیستون است که هر دو اثر با دستان هنرمند ایرانیان خلق شده اند. 
معاون استاندار کرمانشاه ادامه داد: بیستون بزرگترین کتیبه دنیا را در خود جای داده و در طاق بستان نیز اولین انیمیشن جهان به تصویر درآمده است که این دو بسیارغرورانگیز است. همچنین درخت زندگانی در طاق بستان به تنهایی آنقدر ارزشمند است که می تواند نماد کرمانشاه باشد.
این مدیر ارشد اقتصادی در ادامه به تشریح برخی پتانسیل های حوزه صنایع دستی استان پرداخت و گفت: فرش سنقر سال گذشته ثبت جهانی شد و گلیم هرسین نیز شهره خاص و عام است. همچنین گیوه اورامانات و دیگر صنایع دستی اصیل این دیار هر کدام بیانگر پیشینه درخشان مردم این استان هستند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری کرمانشاه گفت: تبلور عینی اقتصاد مقاومتی را می توان در صنایع دستی دید.
این حوزه دارای ویژگی هایی همچون درون زایی و صادارات محور بودن است و می تواند رونق اقتصادی و اشتغال زایی را در پی داشته باشد. همچنین از ارزش افزوده قابل توجهی نیز برخودار است.
وی همچنین یادآور شد: امروزه صنایع دستی در کشورهای توسعه یافته دنیا دارای جایگاه بسیار ممتازی هستند. کشوری مانند کره جنوبی با وجود همه پیشرفت های تکنولوژیک چشمگیرش، بازگشتی دوباره به پیشینه تاریخی و میراث فرهنگی خویش داشته است که باید الگویی برای دیگر کشورها باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار