کد خبر: ۲۹۹۰۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰ 20 September 2016


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ اعلام کرد که سالانه حدود 450 هزارتن سبزی و صیفی در این شهرستان تولید می شود که بیش از 200 هزار تن آن صادراتی است.

محرمعلی اسدزاده روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا سطح زیر کشت سالانه سبزی و صیفی شهرستان ساوجبلاغ را بین 3 هزارو600 تا چهارهزارو200 هکتاربیان کرد و گفت: میزان کشت این محصولات در سطح شهرستان به تبع وضعیت منابع آبی و بارش های سالانه و نیز قیمت محصولات در بازار داخلی و خارجی متغیراست.

وی اظهار داشت : شهرستان ساوجبلاغ یکی از قطب های تولید و بسته بندی و صادرات سبزی و صیفی ایران به کشورهای همسایه به ویژه حوزه خلیج فارس است.

وی گفت:حجم محصولات کشاورزی صادراتی ساوجبلاغ در سال بیش از10هزاردستگاه کامیون برآورد شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ساوجبلاغ خاطرنشان کرد: در بین محصولات سبزی و صیفی بیشترین سطح را سبزیجات برگی مانند کاهو،انواع کلم و کرفس دارد که سطح کشت این محصولات حدود 2هزارو200 هکتاراست.

مدیر جهاد کشاورزی ساوجبلاغ بیان داشت: کشت و تولید لوبیا سبز و نخود فرنگی با حدود یکهزارهکتار درجایگاه دوم و گوجه فرنگی، خیار و پیاز با حدود 640 هکتار در جایگاه سوم کشت این شهرستان قرار دارند.

وی افزود: همچنین محصولات فلفل، بادمجان و بامیه به صورت پراکنده در شهرستان کشت می شود.

این مسئول اظهار داشت: یکهزار و 420 هکتار از اراضی مربوط به کشت سبزی و صیفی ساوجبلاغ زیرپوشش سیستم آبیاری نواری و تیپی قرار دارد.

وی تصریح کرد: در سال های اخیر به دنبال توسعه سیستم آبیاری نواری و صرفه جویی در مصرف آب ، سطح کشت سبزی و صیفی ساوجبلاغ افزایش یافته است .

مدیر جهاد کشاورزی ساوجبلاغ به کشاورزان توصیه کرد که برای صرفه جویی در مصرف آب به کشت گلخانه ای بدون سیستم گرمایی و تولید محصول پیش رس تر یا پس رس تر با استفاده از ارقام رشد نا محدود و نیمه محدود روی بیاورند.

وی گفت: با توجه به اینکه مصرف آب در فضای باز با تبخیر زیاد آن همراه است، استفاده از کشت گلخانه ای بدون سیستم گرمایی در پیشگیری از هدر روی آب و استفاده بهینه از منابع آبی موثر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار