فرمانده انتظامی استان مازندران، اظهار داشت: با هماهنگی مقام قضائی متهم در عملیاتی غافلگیرانه و ضربتی دستگیر و در بازرسی از منزل وی تعدادی سیم کارت کشف شد که متهم در تحقیقات اولیه پلیس، ضمن اقرار به بزه انتسابی از همکاری با دو متهم دیگر این پرونده در تهران خبر داد.
کد خبر: ۲۹۸۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱ 18 September 2016
به گزارش تابناک مازندران، اخبار حوادث امروز مازندران به این شرح است:

کشف کلاهبرداری اینترنتی ۲ میلیارد ریالی در مازندران

فرمانده انتظامی استان، از شناسایی و انهدام باند کلاهبرداری اینترنتی دو میلیارد ریالی خبر داد .

در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان مازندران مبنی بر اینکه فردی ناشناس از حساب بانکی اش به صورت غیر قانونی و اینترنتی بیش از ۸۰ میلیون ریال برداشت کرده، موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتای استان قرار گرفت.

سردار”سید محمود میرفیضی” فرمانده انتظامی استان مازندران، در تشریح چگونگی شناسایی و انهدام باند کلاهبرداری اینترنتی در استان، گفت:کارآگاهان پلیس فتا با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی دریافتند، افرادی ناشناس با دسترسی به حساب بانکی و رمز عبور کارت اعتباری مالباخته، در فواصل زمانی مختلف اقدام به خرید شارژ تلفن همراه از مبالغ ۲۰هزار ریالی تا ۲۰۰ هزار ریالی کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: با دریافت این اطلاعات ،عملیات شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار ویژه کارشناسان و کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت و ماموران پس از چند روز تلاش شبانه روزی، رد یکی از متهمان به کلاهبرداری اینترنتی را در استان "کرمانشاه” زدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، اظهار داشت: با هماهنگی مقام قضائی متهم در عملیاتی غافلگیرانه و ضربتی دستگیر و در بازرسی از منزل وی تعدادی سیم کارت کشف شد که متهم در تحقیقات اولیه پلیس، ضمن اقرار به بزه انتسابی از همکاری با دو متهم دیگر این پرونده در تهران خبر داد.

سردار میرفیضی با اشاره به شناسایی و دستگیری همدستان این متهم در یک عملیات ضربتی، افزود: این افراد نیز در بازجویی های فنی پلیس، ضمن اقرار به بزه انتسابی عنوان داشتند، با استفاده از نرم افزار کیلاگر و هک حساب کاربری افراد به اطلاعات حساب بانکی آنها دسترسی پیدا کرده و با این اطلاعات اقدام به خرید شارژ و برداشت غیر مجاز از حساب افراد می کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با بیان اینکه، اعضای این باند تاکنون به بیش از پنج هزار حساب بانکی دسترسی داشته اند، افزود: این افراد بیش از دو میلیارد ریال از شهروندان در استان مازندران و دیگر استان های کشور با این شیوه کلاهبرداری کردند.

سردار میرفیضی از مردم خواست، هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند و در هنگام انجام عملیات بانکی از طریق اینترنت و فضای مجازی، سعی کنند، حتی الامکان از طریق صفحه کلید مجازی برای وارد کردن اطلاعات استفاده کنند.

وی همچنین از شهروندان خواست، ایمیل های ناشناس دریافتی را در سیستم خود باز نکنند، چون ممکن است این گونه ایمیل ها محتوی بدافزار کیلاگر باشند.

متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

 

اعتراف سرایدار زن به قتل بردیا ۶ ساله در کلاردشت

در پی وقوع قتل پسربچه ای ۶ ساله به نام”بردیا”در منطقه”رودبارک”شهرستان "کلاردشت” در نهم تیرماه سال جاری، سرایدار زن به قتل این کودک پس از گذشت دو ماه اقرار کرد.

، در پی اعلام فقدانی پسربچه ای ۶ ساله به نام "بردیا” در منطقه رودبارک شهرستان کلاردشت، در تاریخ نهم تیرماه سال ۱۳۹۵ و در پی آن کشف جسد این کودک در داخل کیسه گونی در کنار رودخانه ” آبسرد” در تاریخ دهم تیرماه سال جاری، موضوع به طور ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

ماموران پلیس آگاهی در همان ساعات اولیه با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، ضمن بررسی صحنه جرم و گزارش پزشکی قانونی موفق شدند،در کمتر از پنج ساعت سه مظنون به قتل را شناسایی، دستگیر و با انجام اقدامات ویژه پلیسی، زنی به نام "ز- ص”سرایدار منزل پدری مقتول را به اتهام قتل دستگیر کنند.

براساس این گزارش، این زن که در تحقیقات و بازجوئی های اولیه پلیس منکر هرگونه اقدام به قتل و بزه انتسابی شد،با توجه شواهد و قرائن موجود پس از گذشت دو ماه تلاش کارآگاهان و کارشناسان پلیس آگاهی لب به اعتراف گشود و به قتل بردیا ۶ ساله اقرار کرد.

متهمه در اظهارات خود علت و انگیزه قتل را اختلالات روانی اعلام کرد و پس از تشریح و بازسازی صحنه جنایت با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل شد.

یک کشته و ۳ مجروح براثر تصادف یک دستگاه وانت با پژو۴۰۵

گروه استان ها – مازندران – تصادف بین یک دستگاه خودروی وانت پیکان با یک دستگاه پژو ۴۰۵ منجر به آتش سوزی خودروی وانت و مرگ یکی از سرنشینان آن شد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، در پی کسب خبری از مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تصادف یک دستگاه خودروی وانت پیکان و یک دستگاه پژو ۴۰۵ در روستای بالا کولای محور کیاسر به سمنان شهرستان ساری، بلافاصله ماموران پاسگاه انتظامی هولار جهت بررسی علت حادثه به محل اعزام شدند .

این گزارش حاکی است ،در این حادثه که منجر به ایجاد آتش سوزی خودروی وانت پیکان شد ، یکی از سرنشینان خودروی وانت پیکان به نام "محمد- م ” ۱۸ ساله به علت شدت جراحت وارده جان باخت.

بر اساس این گزارش ، سه سرنشین دیگر این خودرو که دو نفر از آنان در کابین عقب خودرو سوار شده بودند ، دچار جراحت شدید شده و توسط عوامل امدادی به بیمارستان منتقل شدند.علت حادثه توسط کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است .#

دستگیری دو عامل افیونی و کشف ۴ کیلو تریاک در بابل

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری دو عامل افیونی با ۴ کیلو گرم تریاک در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، "سرهنگ سید محسن  جعفری” فرمانده انتظامی شهرستان بابل با اعلام این خبر افزود: به منظور ارتقای امنیت اجتماعی و برخورد با ناهنجاری های اجتماعی طرح برخورد با عاملان افیونی و خرده فروشان مواد مخدر در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان قرار گرفت .

فرمانده انتظامی شهرستان بابل خاطر نشان کرد : در اجرای این طرح ، ماموران با انجام تحقیقات پلیسی دو نفر از عاملان تهیه وتوزیع مواد مخدر در این شهرستان را شناسایی کردند .

سید محسن جعفری در ادامه افزود : ضمن هماهنگی با مرجع قضائی متهمان که از یکی از استان های شرق کشور اقدام به حمل وتوزیع مواد مخدر در این شهرستان می کردند ، در علمیاتی غافلگیرانه دستگیر شدند .

جعفری همچنین اظهار داشت : این متهمان که در بازرسی از خودروی آنان ۴ کیلو تریاک کشف شد ، پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی بابل درخاتمه امنیت را سرلوحه پیشرفت و توسعه اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی جامعه برشمرد و با بیان این که پرورش جوانان سالم ، با نشاط و مستعد نیازمند جامعه ای سالم است ، از شهروندان خواست : برای دست یابی به جامعه ای سالم با جوانانی پویا و با انگیزه با پلیس همکاری کنند و در صورت شناسائی هنجارشکنان اجتماعی مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند .

توقیف ۵۷۹ دستگاه وسیله نقلیه متخلف در سوادکوه

فرمانده انتظامی شهرستان "سوادکوه”، از اجرای طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی و توقیف تعداد ۵۷۹ دستگاه انواع وسیله نقلیه متخلف خبر داد

،سرهنگ”مهدی خادمی” در تشریح این خبر،گفت: طرح های ارتقاء امنیت اخلاقی و اجتماعی با هدف مقابله با هنجارشکنان جامعه و برخورد با متخلفین، در سطح شهرستان سوادکوه به مرحله اجرا در آمد.

وی ادامه داد: در نتیجه اجرای این طرح ها تعداد ۸۷ دستگاه موتورسیکلت و ۴۹۲ دستگاه خودرو متخلف را به علت تخلف از جمله نداشتن گواهینامه، کلاه ایمنی، فاقد مدارک و پلاک توقیف وروانه پارکینگ شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه هدف پلیس از اجری طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان را افزایش امنیت، آسایش و آرامش شهروندان برشمرد و تصریح کرد: در این مسیر ماموران انتظامی از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کردو با مخلان نظم و امنیت برخورد قانونی خواهند کرد.

کشف ۹ کیلوگرم تریاک در شهرستان عباس آباد

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان "عباس آباد "،از شناسایی و دستگیری دو متهم به قاچاق موادمخدر و کشف بیش از نه کیلو گرم تریاک از خودرو این افراد خبر داد.

سرهنگ” گروسیان” با اعلام این خبر، افزود: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت زن و مردی در امر تهیه و توزیع موادمخدر با یک دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵ ، موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر این فرماندهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی با شناسایی متهمان به نام های "ع – ق” و” ن- ق” این افراد را مورد تعقیب ومراقبت قرار دادند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد، خاطر نشان کرد: ماموران در ادامه با شناسایی خودروی متهمان این افراد را حین تردد در یکی از میادین اصلی شهر متوقف و دستگیر کردند.

سرهنگ گروسیان، افزود: در بازرسی از خودروی متهمان ۹کیلوگرم تریاک  که به طرز ماهرانه ای در داخل خودرو جاسازی شده بود، کشف کردند.

متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند .

کشف ۳ کیلو گرم تریاک از منزلی در شهرستان سیمرغ

گروه استان ها – مازندران – فرمانده انتظامی شهرستان”سیمرغ”، از شناسایی و دستگیری سوداگر مرگ و کشف بیش از سه کیلوگرم تریاک خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرگرد”محمد راعی خناری” با اعلام این خبر افزود: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی در امر تهیه وتوزیع موادمخدر، موضوع به طور ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی با هماهنگی قضائی پس از شناسایی این فرد در ساعت ۱۶ و ۳۳ دقیقه روز گذشته این فرد را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سیمرغ،خاطر نشان کرد:ماموران در بازرسی از منزل این فرد موفق شدند، بیش از سه کیلو گرم تریاک را کشف و ضبط کنند.

متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

دستگیری دو سارق اموال داخل خودرو در بابل

مازندران – دو سارق اموال داخل خودرو در حین سرقت باطری یک دستگاه کامیون در بابل دستگیر و به ۴ فقره سرقت اعتراف کردند .

ماموران پاسگاه انتظامی حیدر کلای شهرستان بابل در حین انجام ماموریت به سرنشینان یک دستگاه خودروی سمند که در حال بارگذاری یک عدد باطری خودرو در صندوق عقب خودروی خود بودند مشکوک شدند .

این گزارش حاکی است ، متهمان توسط ماموران دستگیر و در بازجوئی ها به سرقت باطری از یک دستگاه خودروی کامیون که در کنار جاده پارک بوده ، اعتراف کردند .

متهمان که دارای سابقه تهیه وتوزیع مواد مخدر بوده  و برابر بررسی های به عمل آمده نیز به تازگی از زندان آزاد شده اند در بازجوئی های به عمل آمده تاکنون به ۴ فقره سرقت اموال داخل خودرو اعتراف کردند .

در خاتمه این گزارش آمده است ، متهمان که موجب سلب آسایش مردم و اهالی منطقه نیز شده بودند پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و تحقیقات پلیس در این زمینه همچنان ادامه دارد .

هشدار فتای مازندران:

مراقب سایت های اینترنتی نیازمندی ها باشید

با توجه به بستر ایجاد شده برای خرید و فروش کالاهای دست دوم، افراد سودجو و کلاهبردار از این فرصت به وجود آمده سوء استفاده کرده و اقدام به فروش کالاهای سرقتی می کنند و یا با روش های گوناگون به فریب افراد و کلاهبرداری مبادرت می ورزند.

سرهنگ "حسن محمدنژاد” رئیس پلیس فتا استان مازندران با اعلام این خبر افزود: امروزه اینترنت به یکی از اصلی ترین ابزارهای اطلاع رسانی تبدیل شده است و تعداد کاربران آن از طیف های مختلف در کسب وکار، گروه های سنی و طبقات اجتماعی مختلف رو به افزایش است.

وی افزود: در بخش مربوط به کسب و کار و تبلیغات با توجه به مزایای بسیار زیادی که شیوه های تبلیغات اینترنتی داشته است، گرایش شدیدی به سمت تبلیغات اینترنتی نسبت به شیوه های سنتی ایجاد شده است.

رئیس پلیس فتای مازندران خاطر نشان کرد: استفاده از اینترنت باعث شد تا صاحبان آگهی و تبلیغات به اهمیت ارتباطی اینترنتی پی برده و با معرفی کالا و خدمات خود زمان و مکان را در تسخیر خود درآورده و بهترین بازخورد را دریافت کنند.

سرهنگ محمدنژاد، افزود: امروزه تمام مردم می توانند، تنوع، قیمت، و تمام مشخصه های کالا و خدمات تولیدی و ارائه شونده ای که در هر گوشه ای از جهان وجود دارد را طبق نیازهای خود از طریق اینترنت ببینند، انتخاب کنند، بخرند و وجه آن را پرداخت کنند.

وی در ادامه به تشریح برخی مزایا و معایب تبلیغات اینترنتی پرداخت و افزود: پوشش گسترده تر، مخاطبان هدفمند، هزینه های مناسب تر ، قابلیت ردیابی ساده تر، آماده سازی سریع تر، اطلاع رسانی بیشتر، روش های پرداخت متنوع، مشارکت ساده تر مخاطبان از مزایای آن است.

محمدنژاد همچنین به معایب آن نیز اشاره کرد و افزود:عدم مشاهده فیزیکی و ماهیت واقعی کالا و خدمات قبل از خرید،امکان سوء استفاده برخی از صاحبان آگهی در تعریف واقعی کالا و خدمات واقعی خود، امکان سوء استفاده برخی از صاحبان آگهی از طرح و نام شرکتی دیگر و احتمال نفوذ هکرها از جمله این معایب است.

سرهنگ محمدنژاد ، افزود: علاوه بر همه معایب اشاره شده، به علت گستردگی فضای مجازی نظارت در همه سایت ها و همه تبلیغات کار سختی خواهد بود. به همین دلیل مجرمین و کلاهبرداران از فضای موجود سوءاستفاده کرده و دست به اعمال مجرمانه خود می زنند.

وی گفت: در چند سال اخیر شاهد استقبال چشمگیر از سایت های نیازمندی های اینترنتی مانند دیوار، شیپور و …. در کشور بوده ایم. که با توجه به بستر ایجاد شده برای خرید و فروش کالاهای دست دوم، افراد سودجو و کلاهبردار از این فرصت به وجود آمده سوءاستفاده کرده و اقدام به فروش کالاهای سرقتی می کنند.

رئیس پلیس فتای مازندران به شهروندان هشدار داد: در هنگام معامله کالا از سایت های واسطه گر خصوصا خرید موبایل، تبلت و لپ تاپ به ارائه کارتن کالا اکتفا نکرده و فاکتور خرید را از فروشنده مطالبه کنند و پیش از هرگونه واریز وجهی به حساب فرد فروشنده کالا یا خدمات و ….. از صحت و سقم اطلاعات موصوف اطمینان حاصل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار