مدیر جهاد کشاورزی سرپل ذهاب:
مدیر جهاد کشاورزی سرپل ذهاب از اختصاص 300 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان در فصل زراعی امسال برای کشت کلزا خبر داد.
کد خبر: ۲۹۷۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳ 18 September 2016
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا؛ پورمراد جانی افزود: با تمهیدات صورت گرفته، در فصل زراعی امسال 100 هکتار به مجموع زمین های سطح زیرکشت کلزا در سرپل ذهاب افزوده شد.
وی با بیان اینکه زمان انجام عملیات برای کشت کلزا در فصل آبان است، اظهار داشت: پارسال 200 هکتار از زمین های کشاورزی سرپل ذهاب زیرکشت کلزا قرار گرفت که در مجموع 500 تن از این محصول برداشت شد.
وی بیان کرد: به منظور اصلاح الگوی کاشت و کشاورزی پایدار، ضرورت دارد که کشت این محصول در شهرستان سرپل ذهاب تا یک هزار و 700 هکتار توسعه یاید.
مدیر جهاد کشاورزی سرپل ذهاب با بیان این که ویژگی های گیاه کلزا و سازگاری آن با شرایط مختلف آب و هوایی، بیانگر اهمیت این محصول در مقایسه با سایر محصولات کشاورزی است، گفت: این محصول می تواند در تناوب با زراعت گندم و جو قرار گیرد و از تراکم بیماری ها، آفات و علف های هرز بکاهد و باعث افزایش عملکرد نیز شود.
جانی اظهار کرد: کشاورزان می توانند برای انعقاد قرارداد به منظور دریافت نهاده های کشاورزی، تسهیلات بانکی، بیمه کردن محصولات و دریافت بذر یارانه دار به مراکز خدمات مربوطه مراجعه کنند. 
وی اضافه کرد که دانه روغنی کلزا به لحاظ عملکرد محصول در مقایسه با سایر محصولات، از بازدهی بسیار مناسبی برخوردار است و در بین دانه های روغنی نیز از درصد روغن دانه بالایی بین 40 تا 45 درصد برخوردار است.
وی گفت: گیاه کلزا در فصل پاییز کشت و در بهار سال بعد برداشت می شود که یکی از با کیفیت ترین دانه های روغنی به شمار می رود. روغن کلزا به دلیل داشتن اسیدهای چرب اشباع نشده و فاقد کلسترول و همچنین درصد بسیار پایین اسید اروسیک، از کیفیت تغذیه ای بالایی برخوردار است و بین ارقام و در شرایط مختلف، تنوع زیادی در ترکیب اسیدهای چرب آن مشاهده می شود. 
سرپل ذهاب با بیش از 90 هزار تن جمعیت در غرب استان کرمانشاه دارای 35 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار