عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد :
نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد : با بیان اینکه اندیشه نخبگانی می‌تواند نگرانی‌های کشور را از بین ببرد، گفت: تنها راه برون‌رفت از شرایط اقتصادی کنونی، تحقق اقتصاد مقاومتی با به‌کارگیری اندیشه دانش‌بنیان است.
کد خبر: ۲۹۷۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱ 18 September 2016





محسن احمدیان- تابناک کرمانشاه، سید جواد حسینی‌کیا؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن و نماینده مردم سنقر در مجلس شواری اسلامی با اشاره به لزوم مقاوم‌سازی اقتصاد کشور، تزریق تفکر و ایده نخبگانی را یکی از عوامل پایداری اقتصادی دانست.
وی افزود: اقتصاد مقاومتی نسخه اصلی پیشرفت و توسعه کشور و تنها راه برون‌رفت از شرایط کنونی است که با به‌کارگیری اندیشه دانش‌بنیان محقق می‌شود. در چنین رویکردی خام‌فروشی جایی ندارد چراکه با استفاده از علم و توان متخصصان می‌توان به حصول ارزش‌افزوده چشم داشت.
حسینی‌کیا با بیان اینکه اندیشه نخبگانی می‌تواند نگرانی کشور را از بین ببرد، ادامه داد: تاریخ نشان می‌دهد توان و قابلیت مغز نیروی‌انسانی متخصص ایرانی توانایی‌های ویژه‌ای دارد و هر جا که این داشتۀ ارزشمند به‌درستی به‌کار گرفته شده، کشور شاهد دستاودرهای بی‌نظیری بوده است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: نیروی‌انسانی متخصص و جوان گرچه در برخی موارد تجربه کافی در حوزه عملیاتی ندارند اما توان و قابلیت‌های بسیاری دارند که می‌تواند راه‌گشای کشور در چالش‌ها و مشکلات باشد. به‌همین دلیل است که تأکید اقتصاد مقاومتی بر توان داخلی است. البته در این مسیر نباید از ارائه آموزش‌ها و مهارت‌های لازم و همچنین نظارت دقیق بر عملکرد افراد غافل شد.
نماینده مردم سنقر در مجلس شواری اسلامی تصریح کرد: بسیاری از فعالان بخش‌های مختلف صنعت و یا نهادها و ارگان‌های دولتی در سن بازنشستگی هستند و دیگر توان اجرایی سابق را ندارند. از سوی دیگر این افراد به دلیل سابقه بسیار زیاد در بخش‌های عملیاتی، تجربیات گران‌بهایی دارند که در موارد بسیاری می‌تواند از بروز چالش‌ها جلوگیری کند. ترکیب قوۀ تجربی این افراد با دانش و انرژی جوانی مجموعۀ خوبی از داشته‌ها را برای کشور به ارمغان می‌آورد.
حسینی‌کیا بر لزوم تسهیل ورود اجتماع نخبگانی به عرصه عملیاتی دانش‌بنیان اشاره کرد و رفع نقایص سیستم بانکی کشور را یکی از راه‌کارهای این امر دانست و اظهار داشت: سیستم بانکی کشور باید ظرفیت خود را در راستای بسترسازی برای عملیاتی‌شدن داشته‌های علمی اجتماع نخبگانی به‌کار بگیرد. این اقدام قطعاً بخش بسیاری از مشکلات این اجتماع ارزشمند را رفع خواهد کرد.
نماینده مردم سنقر در مجلس شواری اسلامی با اشاره به لزوم رفع موانع قانونی، بیان داشت: در بسیاری موارد مانند ثبت‌اختراع، اولویت‌بندی طرح‌ و یا حتی تأمین منابع مالی علاوه بر دولت، مجلس نیز می‌تواند از ظرفیت و توان خود برای حمایت از اجتماع نخبگانی استفاده کند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان گفت: همه نهادها و مسؤولان فارغ از مسائل سیاسی، باید توان خود را برای بروز ایده نخبگانی به‌کار گیرند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار