مدیرعامل اتحادیه مرغداران گلستان:
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گلستان با بیان اینکه مرغ تولیدی گلستان به دلیل کیفیت مطلوب مورد استقبال خارج مرزها و ترجیح نخست مصارف داخلی کشور است، گفت: 25 درصد از صادرات مرغ کشور توسط گلستان انجام می‎شود.
کد خبر: ۲۹۷۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹ 17 September 2016
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گلستان با بیان اینکه مرغ تولیدی گلستان به دلیل کیفیت مطلوب مورد استقبال خارج مرزها و ترجیح نخست مصارف داخلی کشور است، گفت: 25 درصد از صادرات مرغ کشور توسط گلستان انجام می‎شود.
اصغر نادران امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان با بیان اینکه اتحادیه مرغداران واحدهای گوشتی و تخم‎گذار را تحت پوشش قرار می‎دهد، اظهار کرد: در حال حاضر 10 شرکت تعاونی و تقریبا 11 تشکل در استان در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه استان گلستان با تولید سالانه 27 هزار تن تخم‎مرغ در سال در جایگاه هفتم کشور قرار دارد، افزود: استان گلستان با 152 هزار تن تولید گوشت در سال دارای مقام اول تا سوم است.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گلستان گفت: سالانه 120 میلیون قطعه جوجه یک روزه تولید می‎شود که 80 میلیون قطعه آن مصرف داخلی دارد.

گلستان توان 12 میلیون قطعه جوجه‎ریزی در ماه را وجود دارد

نادران با بیان اینکه توان 12 میلیون قطعه جوجه‎ریزی در ماه وجود دارد، تصریح کرد: به دلیل رعایت مدیریت تولید از پنج ماه گذشته به تعداد 5 میلیون و 500 قطعه جوجه‎ریزی کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در سال گذشته به دلیل تولید اضافه مشکلاتی برای صنعت مرغداری ایجاد شده بود، بیان کرد: تولید را به منظور ایجاد تناسب در عرضه و تقاضا مدیریت کردیم تا تولیدکننده متضرر نشده و مصرف کننده نیز از  قیمت عادلانه‎ای برخوردار شود.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گلستان با بیان اینکه اتحادیه مرغداران نقش تنظیم بازار را به عهده دارد، از وجود پنج واحد زنجیره تولید در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: در این واحدها همه نوع فعالیت اعم از کشتارگاه، مرغ مادر و پرورش انجام می‎شود.

نادران با بیان اینکه 14 واحد کشتارگاه در استان وجود دارد، اذعان کرد: از این تعداد پنج واحد آن دارای کد IR هستند.

وی با بیان اینکه 25 درصد از صادرات مرغ کشور توسط گلستان انجام می‎شود، از صادرات 10 هزار تن تخم‎مرغ خبر داد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گلستان با اشاره به کیفیت مرغ‎های تولیدی، مرغ تولیدی گلستان را مورد استقبال خارج مرزها و ترجیح نخست مصارف داخلی کشور دانست و ابراز داشت: 70 درصد گوشت‎های تولیدی برای مصارف خارج استان و 30 درصد آن برای مصارف داخلی است.

نادران با اشاره به انتشار برخی مطالب مبنی بر تزریق هورمون رشد، با رد شایعات ایجاد شده گفت: تحت هیچ شرایطی از هورمون‎های رشد برای مرغ‎های تولیدی استفاده نخواهد شد زیرا مصرف آن علاوه‎بر مقدور نبودن از لحاظ اقتصادی به صرفه نیست.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گلستان ادامه داد: علت تأمین مرغ مردم در مدت 45 روز انجام اصلاحات ژنتیکی است و به تزریق هورمون ارتباطی ندارد.

تنها راه نجات صنعت مرغ توسعه صادرات است

وی تنها راه نجات این صنعت را توسعه صادرات عنوان کرد و گفت: در صورتی که از همه ظرفیت‎های تولید مرغ در سطح کشور استفاده شود قابلیت تأمین تولید مرغ برای کشور دیگر با همین جمعیت را خواهیم داشت؛ در حالی که مشوق‎های صادراتی برقرار شود توان رقابت ایجاد می‎شود.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گلستان بیان کرد: به دلیل تولید اضافه واحدهای تخم‎گذار قیمت تخم‎مرغ با مشکل مواجه شد که این امر قیمت مرغ را با یک افزایش نسبی مواجه کرده است.

نادران در خصوص برخی نظرات مبنی بر افزایش قیمت مرغ، یادآور شد: افزایش قیمت برای گوشت مرغ منطقی است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار