معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه:
معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه منابع آبی بسیار ارزشمندی در اختیار دارد که بسترهای لازم برای سرمایه گذاری در حوزه صنایع بزرگ و آب‌بر را فراهم می‌کند.
کد خبر: ۲۹۷۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵ 17 September 2016
به گزارش تابناک به نقل ازتسنیم  و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری کرمانشاه رضا رحیمی در دومین نشست کارگروه تخصصی امور اقتصادی که در استانداری کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: با توجه به اهمیت بسیار بالای منابع آبی، برنامه‌های حوزه آب استان در برنامه ششم توسعه در کارگروه با دقت بررسی می‌شود و تلاش می‌کنیم یک برنامه متوازن برای این حوزه طرح‌ریزی شود.
معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه افزود: با توجه به گشایش‌های پدید آمده پس از برجام شاهد پویایی خاصی در حوزه اقتصادی کشور هستیم و کارآفرینان متعددی خواهان سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در استان هستند که برخی از این پروژه‌های بزرگ جزو صنایع آب بر محسوب می‌شوند که برای تأمین آب مورد نیاز آن‌ها در حال برنامه‌ریزی هستیم.
وی عنوان کرد: با توجه به شرایط جدید باید سهم آب بخش صنعت در تمامی سدهای استان لحاظ شود تا بسترهای اولیه برای سرمایه گذاری های عظیم در این حوزه فراهم شود.
برقی کردن چاه‌ها گامی در راستای اقتصاد مقاومتی 
وی در بخش دیگری از سخنانش وضیت منابع آبی زیرزمینی استان را نگران کننده دانست و گفت: در سال‌های اخیر برداشت‌هاس بسیار گسترده‌ای از منابع ارزشمند آب‌های زیرزمینی انجام شده است که این روند باید کنترل شود تا بتوانیم از بحران‌های آتی جلوگیری کنیم.
رحیمی از وجود 5000 چاه غیرمجاز در استان خبر داد و گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه تمامی چاه‌های غیرمجاز استان تعیین تکلیف می‌شوند و دولت در این زمینه کاملاً با جدیت برخورد می‌کند.
وی برقی شدن چاه‌ها و نصب کنترهای هوشمند را یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: برقی کردن چاه‌ها علاوه بر کاهش هزینه‌های کشاورزان موجب کاهش مصرف آب‌های زیرزمینس، گازوییل و مازوت نیز می‌شود و میزان بهره‌وری در حوزه آب را نیز به میزان قابل توجهی بالا می‌برد.معاون استاندار با اشاره به اینکه برقی شدن چاها باید روند سریع‌تری به خود بگیرد افزود: باید با تدوین یک برنامه سه ساله زمینه‌ای را فراهم کرد تا تمامی 7000 چاه مجاز فعال در حوزه کشاورزی برقی شوند و این برنامه باید به صورت بین بخشی و به شکل مشترک با رایزنی با وزارت جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای و وزارت نفت تدوین شود.
وی با بیان اینکه ایجاد نیاز در برق مصرفی حوزه کشاورزی انگیزه‌ای برای احداث نیروگاه‌های جدید توسط بخش خصوصی است، عنوان کرد: روند نصب کنترهاس هوشمند طبق برنامه‌های این حوزه در حال انجام است و در امسال کنترهاس هوشمند 1200 چاه برقی نصب می‌شوند.
معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه توسعه گلخانه‌ای را یکی از اولویت‌های استان دانست و گفت: نظام تخصیص آب باید به شکلی طراحی شود که امکان تأمین آب برای توسعه بخش کشاورزی گلخانه‌ای فراهم شود.



منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار