کد خبر: ۲۹۶۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳ 15 September 2016


معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: 10 هزار دانش آموز البرزی تحت پوشش طرح ملی دادرس در این استان قرار گرفتند.

فرشید علیزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح با مشارکت جمعیت هلال احمر و آموزش و پرورش استان در سال های اخیر در مدارس آغاز شده که تا کنون زمینه آموزش مهارت های عملی و تئوری امداد و نجات را برای ده هزار دانش آموز در مناطق شهری و روستایی البرز فراهم کرده است.

وی اظهار کرد: طرح ملی دادرس با هدف افزایش ایمنی ، کاهش خطر پذیری ، آمادگی برای مقابله با حوادث ، توسعه و ترویج ظرفیت های خود امدادی در میان دانش آموزان ، مشارکت و مسوولیت پذیری در بین دانش آموزان اجرایی شده است.

وی آموزش اسکان ، حمل مصدوم ، خروج اضطراری ، پناهگیری ، پانسمان و آتل ، سی پی آر و اطفای حریق را از مهمترین محورهای آموزشی این طرح به دانش آموزان در پایه های مختلف متوسطه اول و دو در مدارس البرز ذکر کرد.

مدیر کل تربیت بدنی و سلامت البرز گفت: اجرای این طرح ملی نقش موثری در توانمند سازی دانش آموزان برای ارائه خدمات امداد و نجات در مواقع ضروری خواهد داشت.

علیزاده افزود: دانش آموزان مدیریت کردن بحران را نیز به صورت تئوری و عملی از سوی کارشناسان هلال احمر و مربیان بهداشت در مدارس فرا می گیرند.

به گفته وی در سال تحصیلی 95-94 در مدارس البرز 2 هزار دانش آموز تحت پوشش طرح ملی دادرس قرار گرفتند.

وی تاکید کرد: یکی از برنامه های مهم معاونت تربیت بدنی و سلامت در سال تحصیلی جدید، اجرای طرح ملی دادرس در مدارس استان البرز تشکیل می دهد.

البرز 430 هزار دانش آموز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار