رئیس مجمع نمایندگان کرمانشاه:
رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: مبنای اقتصاد مقاومتی در استان کرمانشاه، استفاده از توانایی‌ها و قابلیت‌های طبیعی است.
کد خبر: ۲۹۵۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶ 14 September 2016
به گزارش تابناک به نقل از فارس،حسن سلیمانی با اشاره به نشست‌های نمایندگان مردم استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با مدیران‌کل ارگان‌های مختلف، اظهار داشت: نمایندگان مردم با رصد عملکرد مسؤولان استانی تلاش می‌کنند با آنالیز علت‌ها، برای عقب‌ماندگی استان راهکارهای لازم را اتخاذ کنند.
وی ادامه داد: نمایندگان مجلس در این راستا نشست دوره‌ای با مدیر‌ان‌کل دستگاه‌های اجرایی مختلف برگزار می‌کنند و با بررسی عملکرد و چکش‌کاری برنامه‌های آتی آن‌ها نسخه‌ای شفا‌بخش برای عقب‌ماندگی و درد بیکاری استان کرمانشاه می‌پیچند.
رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه به جلسه‌ای که نمایندگان مجلس استان با مسؤولان دستگاه‌ اجرایی از جمله سازمان جهاد کشاورزی و غله برگزار کردند اشاره و بیان کرد: در این جلسه نمایندگان مردم استان کرمانشاه از باند مافیایی در خرید گندم خبر دادند که با افت‌های غیر‌واقعی گندم کشاورزان و دستکاری باسکول‌ها برای نشان دادن وزن گندم کمتر از میزانی که است مبالغ فراوانی را به جیب می‌زنند.
این مسؤول افزود: نمونه‌گیری‌هایی را درباره وزن گندم کشاورزان، از یک باسکول تا باسکولی دیگر انجام داده‌ایم و در برخی موارد تا نیم‌تن اختلاف گزارش شده است.
نماینده کنگاور، صحنه، هرسین و بیستون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشاورزان زحمات فراونی را از کاشت تا برداشت محصول متحمل می‌شوند، لذا به‌عنوان نماینده مردم باید پاسخگو بود و این مسئله را تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری کرد.
به گفته سلیمانی موضوع دیگری که نمایندگان خطاب به مدیر‌کل غله استان کرمانشاه به‌شدت انتقاد کردند بازپرداخت نکردن مطالبات گندم‌کاران بود.
وی با بیان اینکه نمایندگان استان جذب سه‌‌ میلیارد و 600 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در پسابرجام و ممنوعیت اختصاص آب‌صنعتی به استان‌های مرکزی کشور به علت تنش آبی و بلامانع دانستن آن برای استان‌های غربی را فرصت خوبی برای استان کرمانشاه می‌دانند، خاطرنشان کرد: مسؤولان ذی‌ربط از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت در راستای جذب سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال برای این فرصت خوب، باید برنامه‌ریزی‌های مناسب را اتخاذ کند.
رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه اظهار داشت: یکی از کارهای مهمی که رصد می‌شود همین اقدامات نظارتی است از مدیران استان می‌پرسیم چه اتفاقی افتاده است؟، اگر سرمایه‌گذاری انجام داده‌اید در کجاست؟، این سرمایه‌گذاری آماری و در حد حرف و سخن است یا واقعی است یعنی تحقق خارجی دارد.
سلیمانی با بیان اینکه این وظیفه را قانون به نمایندگان داده است، گفت: مدیران مسؤول هستند که پاسخگو باشند در این راستا با کسی تعارف نداریم و عملکرد‌ها را ذره‌بینی بررسی می‌کنیم چرا که این کار در پاسخ به اعتماد مردم به نمایندگان است.
نماینده کنگاور، صحنه، هرسین و بیستون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در استان کرمانشاه قابلیت‌ها و ظرفیت‌های خوبی وجود دارد، مردم خوب، آب و هوایی چهار فصل، این سرمایه‌ها همان چیز‌هایی هستند که در اختیار گذشتگان ما بوده است.
سلیمانی افزود: گذشتگان با این سرمایه‌ها ثروتمند شدند، ولی اکنون نسل جدید با داشتن این ثروت‌ها فقیر هستند، چرا که چگونگی استفاده از آن‌ها را به‌خوبی یاد نگرفته‌اند.
این مسؤول با بیان اینکه باید مدیران اجرایی این قابلیت‌ها را با دانش و امکانات روز به مرحله ظهور رسانند، گفت: بخش تولیدی در بخش‌های مختلف شامل کشاورزی و دامپروری است باید توسعه در بخش آب و خاک فراهم شود تا راندمان تولید در سطح بالا رود و یک رتبه قابل قبولی در کشور کسب کنیم.
سلیمانی به قابلیت‌ها و توانایی‌های استان روی بحث آب و خاک اشاره و بیان کرد: مبنای اقتصاد مقاومتی در استان کرمانشاه، استفاده از توانایی‌ها و قابلیت‌های طبیعی است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار