پایگاه خبری ترکمن سسی از صلح و سازش دو طایفه بلوچ “رخشانی” و ” نوتی زهی” با وساطت مولوی گرگیج همزمان با برگزاری نماز عید قربان در عیدگاه اهل سنت شهرستان آزادشهر خبر داد.
کد خبر: ۲۹۵۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۲ 14 September 2016
به گزارش این پایگاه خبری دو طایفه نوتی زهی و رخشانی که چند مدت پیش با هم دچار اختلاف و درگیری شده بودند در یک حرکت شایسته و در نوع خود کم نظیر در عیدگاه شهرستان آزادشهر مقابل دیدگان بیش از سی هزار نفر نمازگزار اهل سنت گلستان حضور یافته و با یکدیگر صلح و سازش کردند.
در این مراسم ویژه که بیش از اقامه نماز عید برگزار شد سران دو طایفه یکدیگر را در آغوش گرفتند و به تمامی اختلافات پایان دادند.
این درگیری تلفاتی به همراه نداشت زیرا بلافاصله پس از آغاز نزاع و درگیری، مولوی عبدالحمید و مولوی گرگیج با پادرمیانی و پیگیری های شبانه روزی خود مانع افزایش تنش و بحران میان این دو طایفه شدند.
مولوی گرگیج در حاشیه سخنان خود در مراسم نماز عید سعید قربان شهرستان آزادشهر با اشاره به صلح و سازش این دو طایفه این عمل را بسیار ستودند و از عوامل اجرایی این صلح به ویژه مولوی عبدالحمید و جمعی دیگر از معتمدین استانی تقدیر و تشکر ویژه کردند.
وی خطاب به نمازگزاران و سران طوایف با تأکید بر الگوبرداری از این عمل، خواهان صلح و سازش بین تمامی اقوام شدند تا از خسارات مالی و جانی کاسته شود.

*** توضیح اینکه شهرستان آزاد شهر در شرق گلستان واقع است ضمن اینکه جمعیت این استان شمالی ایران ترکیبی از نژادها، اقوام و مذاهب مختلف است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار