نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: آل سعود کفایت لازم برای اداره حج ابراهیمی و مدیریت حرمین شریفین را ندارد و مدیریت حج باید با مشارکت همه کشورهای اسلامی انجام شود.
کد خبر: ۲۹۴۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳ 12 September 2016
به گزارش تابناک یزد،آیت الله محمد رضا ناصری در خطبه های نماز عید سعید قربان در یزد افزود: آل سعود در سال های اخیر نشان داده که توانایی برگزاری حج ابراهیمی امت اسلام را ندارد و باید این موضوع به عنوان یک مطالبه توسط همه کشورهای مسلمانان پیگیری شود.
وی ادامه داد: حاکمان بی تدبیر آل سعود که به دنیای استکبار و کفر جهانی وابسته هستند در این سال ها با سوء مدیریت خود موجب شهادت جمع زیادی از زائران خانه خدا شده اند.
امام جمعه یزد تصریح کرد: بر امت اسلام و آزادیخواهان عالم است تا در قبال این فجایع آرام نباشند و خشم و انزجار خود را اعلام و این بی کفایتی را محکوم کنند.
آیت الله ناصری ادامه داد: شهادت جمعی از زائران ایرانی و برخی ملل اسلامی در فاجعه منا، بی لیاقتی آل سعود و حامیان منطقه ای و جهانی آنها را به خوبی نشان داد و اگر اقدامی در این زمینه انجام نشود، بی کفایتی حکام سعودی زیان های بیشتری را در مناسک حج به جهان اسلام وارد می کند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در ادامه از مسئولان کشور و متولیان امر خواست تا پیگیر پاسخ طرف سعودی در خصوص شهدای فاجعه منا باشند.
آیت الله ناصری در ادامه با اشاره به اینکه انتخابات در سال آینده در کشور برگزار می شود، از احزاب و رسانه های گروهی خواست از هم اکنون به مسائل حزبی و جناحی دامن نزنند و آرامش جامعه را حفظ کنند.
امام جمعه یزد همچنین درخصوص نقش پرداخت مالیات در اقتصاد جامعه اسلامی مباحثی را بیان کرد و از مسئولان خواست بخاطر شرایط خاص اقتصادی کشور بنحوی برنامه ریزی کنند تا مردم و کسبه دچار فشار و مشکل نشوند .
آیت الله ناصری گفت: مردم همواره در کنار نظام و مدافع ارزش های دینی و انقلابی هستند و باید مسئولان و دولتمردان قدردان این ملت فهیم و با بصیرت باشند و کاری کنند تا مردم با آرامش زندگی کنند.
امام جمعه یزد همچنین با تبریک عیدسعید عید قربان و تبیین اهمیت آن بر شناخت آموزه های دینی و عمل به واجبات و ترک گناهان تاکید کرد.
آیت الله ناصری گفت: اساس سفارشات مکتب اسلام و ارزش های الهی، عزت و سعادت در گرو عمل به وظایف شرعی و حرکت در مسیر دین و ارزش های معنوی است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار