مدیر بهزیستی شهرستان مشهد:
مدیر بهزیستی شهرستان مشهد بر لزوم مناسب سازی فضاهای شهری برای استفاده معلولین تأکید کرد و گفت: کمتر از 30درصد فضاهای شهری قابلیت استفاده برای معلولین را دارد.
کد خبر: ۲۹۴۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷ 11 September 2016
به گزارش تابناک رضوی، هادی قیصری در نشست خبری که صبح امروز در ساختمان بهزیستی شهرستان مشهد برگزار شد، فعالیت های بهزیستی را بسیار گسترده دانست و اظهار کرد: خدمات این سازمان در قالب چهار معاونت امور پیشگیری، توانبخشی، مشارکت های مردمی و اشتغال و معاونت امور اجتماعی ارائه می شود.
وی از ارائه خدمت 450مهدکودک شهری و روستایی به کودکان زیر شش سال خبر داد و گفت: همچنین در حوزه حمایت از کودکان و اطفال بی سرپرست 45مرکز مراقبت از کودکان بی سرپرست وجود دارد که در هر مرکز حداکثر از 20کودک نگهداری می شود.
مدیر بهزیستی مشهد درخصوص ارائه خدمات به معلولین، بیان کرد: 47هزار معلول تحت تحت پوشش بهزیستی هستند که از این تعداد 10هزار و 26نفر از ماهیانه مستمری دریافت می کنند و بقیه از خدمات مختلف مانند خدمات بیمه ای، خدمات مشاوره ای، درمانی و... بهره مند می شوند.
قیصری اظهار کرد: تمام سعی ما این است به معمولان در مراکز روزانه خدمات ارائه کنیم که در این راستا 18مرکز روزانه در شهرستان وجود دارد که 14مرکز به نگهداری معلولین ذهنی در سطح شهرستان اختصاص دارد.
وی با بیان این مطلب که هدف بهزیستی نگهداری شبانه روزی در هیچ حوزه ای نیست، بیان کرد: با این وجود، 20مرکز شبانه روزی برای حمایت و نگهداری از سالمندان در مشهد وجود دارد.
مدیر بهزیستی مشهد درخصوص طرح جدید پیشگیری از طلاق، گفت: طبق توافق بهزیستی و دادگستری، زوج هایی که درخواست طلاق توافقی دارند باید به مراکز مشاوره ای بهزیستی مراجعه و پنج جلسه مشاوره انجام بدهند، که بعد از انجام مشاوره، نظر مشاور به قاضی داده می شود که طلاق بگیرند یا جلسات مشاوره را ادامه بدهند.
قیصری با بیان این مطلب که پاسخ مشاور 45روز بعد از جلسه مشاوره می آید، اظهار کرد: طبق آخرین آمار که متعلق به خردادماه است، حدود 756مراجعه داشته ایم که 15درصد آن ها به سازش قطعی رسیده اند و بقیه عدم سازش خورده اند.
وی از وجود 280مرکز و کلینیک درمان اعتیاد در مشهد خبر داد و گفت: برای توسعه خدمات بهزیستی در شمال، غرب و شرق مشهد سه مرکز تأمین خدمات بهزیستی ایجاد کرده ایم.
مدیر بهزیستی مشهد با اشاره به مراکز توانبخشی بهزیستی، گفت: در گذشته این خدمات از بهزیستی خارج شد اما به دلیل نیاز مردم و بالا بودن قیمت این خدمات در بخش خصوصی، مراکز توانبخشی بهزیستی را دوباره راه اندازی کرده ایم.
قیصری از راه اندازی 6پایگاه جهت دریافت نذورات و گوشت های قربانی همشهریان خبر داد و گفت: پایگاه های بیت المقدس، پالیزکاران، 12فروردین، رسالت، مرکز بعثت و بهزیستی شهرستان آماده دریافت گوشت های قربانی همشهریان هستند.
مدیر بهزیستی مشهد با بیان این مطلب که کمتر از 30درصد فضاهای شهری قابلیت استفاده برای معلولین را دارد، گفت: متاسفانه وسایل حمل و نقل عمومی هم برای معلولین مناسب سازی نشده، لذا طی جلساتی که با شهرداری داشته ایم مصوب شد در ماه های آینده حداقل 15اتوبوس به بالابر مجهز شوند تا معلولین بتوانند به راحتی از این وسایل نقلیه استفاده کنند.
قیصری درخصوص تهیه مسکن برای مددجویان، بیان کرد: خانواده های دارای دو معلول به بالا 100درصد هزینه ساخت مسکن دریافت می کنند که تا کنون 850درخواست مسکن برای ما ثبت شده است که 150واحد ساخته ایم و تحویل داده ایم و 145واحد هم درحال ساخت است.
مدیر بهزیستی مشهد در پایان با بیان درخصوص اقدامات بهزیستی در حاشیه شهر مشهد، گفت: حاشیه شهر یک دغدغه بزرگی است که مقام معظم رهبری هم در آن ورود پیدا کرده اند و براین اساس، طرح های بهزیستی اجتماع محور است و خدمات مختلفی را در این راستا به مردم حاشیه شهر ارائه می دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار