معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: خانه سالمندان دولتی نداریم و همه آسایشگاه سالمندان کشور مربوط به بخش خصوصی و خیریه ها است اما در نظر داریم تا همین ظرفیت فعلی خانه های سالمندان را نیز کاهش دهیم.
کد خبر: ۲۹۴۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴ 11 September 2016
حسین نحوی نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: اگر ظرفیت خانه سالمندان را به همین منوال افزایش دهیم درخواست مردم برای فرستادن سالمندان خود به آسایشگاه نیز زیاد می شود.

وی خاطرنشان کرد: بجای نگهداری سالمندان در خانه سالمندان ، ظرفیت مراکز روزانه نگهداری سالمندان را افزایش و طرح های مراقبت در خانه از سالمندان را اجرا می کنیم.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: هم اکنون جمعیت سالمندان در کشور بالغ بر 6.5 میلیون نفر می شود و خانه های سالمندان در سراسر کشور ظرفیت پذیرش 15 هزار سالمند را دارند بنابراین بدیهی است که تعداد خانه سالمندان در کشور کم است.

نحوی نژاد افزود: می خواهیم کاری کنیم که فقط سالمندانی که بیماری شدید دارند یا کسی را برای مراقبت ندارند یا تحت شرایط خاص اجازه زندگی نزد خانواده خود را پیدا نمی کنند در خانه سالمندان بمانند و بقیه سالمندان را به تدریج به سمت مراقبت در منزل یا مراقبت موقت در مراکز ببریم .

وی اضافه کرد: هم اکنون مراقبت های موقت برای سالمندان برای دو گروه از بیماران یعنی مبتلایان به اوتیسم و آلزایمر اجرایی شده و این دسته از بیماران فقط بطورمثال هنگامی که خانواده می خواهد به یک سفر یک ماهه برود یا خسته شده اند، در آسایشگاه ها مراقبت می شوند و بعد از مدت خاص و بطورمثال بهبود یافتن زخم بستر و اختلال رفتاری بیمار دوباره نزد خانواده بازگردانده می شوند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: هیچ سالمند پشت نوبت برای ورود به آسایشگاه های کشور نداریم هرچند امکان دارد فقط در آسایشگاه کهریزک تهران به علت رایگان بودن آن ، درخواست ها زیاد باشد اما در برخی آسایشگاه های خصوصی حتی تخت خالی هم داریم.

نحوی نژاد افزود: هم اکنون برای اجرای طرح های مراقبت های در منزل، 10 هزار مراقب خانگی و پنج هزار مراقب برای ویزیت در منزل فعالیت دارند.

وی در خصوص شهریه آسایشگاه ها نیز گفت: شهریه آسایشگاه های خصوصی 900 تا 950 هزار تومان در ماه است که 500 هزار تومان آن از سوی سازمان بهزیستی به صورت یارانه پرداخت می شود.

وی در عین حال تصریح کرد: ممکن است شهریه برخی آسایشگاه های خصوصی در برخی مناطق به خاطر قیمت تمام شده خدمات، گران تر هم باشد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار