کد خبر: ۲۹۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰ 29 April 2015
رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از پرداخت 90 میلیارد ریال یارانه شیر به دامداران این استان خبرداد و گفت: این یارانه ها بزودی به دامداران پرداخت خواهد شد .

دلاور حیدرپور به خبرنگار ایرنا گفت : 12 هزار دامدار مازندرانی که پرونده های لازم در خصوص دریافت یارانه شیر را تکمیل کردند از این مزایا بهره مند خواهند شد .

وی ادامه داد : براساس پرونده های تشکیل شده و مطابق فهرست ارائه شده توسط کارخانه ها و سکوهای جمع آوری شیر به کارشناسان و مسوولان جهادکشاورزی مازندران یارانه شیر به حساب دامداری که شیر تحویل می دهند ، پرداخت می شود .

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت : وزارت جهاد در سال 93 برای حمایت دامدارن و ثبات قیمت ، علاوه بر خرید شیر با قیمت مصوب، پرداخت یارانه به دامداران را مورد نظر قرارداده است .

وی ادامه داد : پیش از این یارانه شیر به کارخانه ها تعلق می گرفت ولی از این به بعد فقط دامدارانی از یارانه استفاده خواهند کرد که شیر دام خود را به کارخانه های شیر واگذار می کنند.

به گفته حیدرپور مازندران سالانه با تولید 672 هزار تن شیر خام ، رتبه دوم کشور را دارد که 70 درصد آن در واحدهای سنتی و در روستاها تولید می شود اما کارخانه های لبنیاتی استان مازندران سالانه 700 هزار تن شیر به عنوان مواد اولیه مصرف می کنند که فقط 30 درصد آن در استان تامین و بقیه با هزینه حمل چندین میلیاردی از دیگر استان های کشور وارد می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار