رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: بسیاری از مشکلات فعلی شوراها به ضعف و نقص قوانین شوراها باز می گردد.
کد خبر: ۲۹۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷ 29 April 2015

به گزارش مهر، ذکی الله خوشبخت در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان اردبیل تصریح کرد: امام راحل مبنای نظام را مشارکت مردمی قرار دادند و روز شورا روز تجلی حاکمیت مردم و مردم سالاری دینی است.

وی بسیاری از مشکلات فعلی شوراها در تحقق اهداف و برنامه را متوجه قوانین شوراها دانست و اضافه کرد: با وجود اینکه در قانون اساسی به همه ابعاد توجه شده در قانون شوراها مواردی از جمله سازو کارهای تعامل با نهادهای دولتی طرح نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل اینکه بسیاری از شوراها در مواجهه با دستگاه های دولتی دچار مشکل هستند ادامه داد: انتظار می رود دولت تدبیر و امید به تبعیت از شعار سال با رفع ضعف های موجود در قانون در راستای پیاده سازی مدیریت واحد اقدام کند.

خوشبخت تاکید دارد که در حال حاضر مدیریت جزیره ای در شوراها حاکم بوده و این در حالی است که مدیریت واحد می تواند وظایف شوراها را شفاف سازد.

این مسئول با اشاره به لایحه ای در خصوص اصلاح قوانین شوراها به ضرورت نتیجه گیری زودهنگام از آن تاکید کرد و گفت: در عین حال طرح برگزاری انتخابات به صورت استانی می تواند در شفاف سازی اختیارات شورا تاثیرگذار باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل معتقد است نمایندگان نباید شهری و روستایی بیندیشند و باید جزئی نگری را به پارلمان های محلی واگذار کنند.

خوشبخت مطالبه اصلی شورای شهر اردبیل را رفع ضعف های قانونی دانست و تاکید کرد: در وضعیت فعلی تنها راهکار برای حل مشکلات تعامل با دستگاه های اجرایی و نه رودررویی با آن ها است.

مشکلات شوراها به نمایندگان انعکاس یابد

در این همایش منشی دوم شورای شهر اردبیل نیز به ضرورت تکرار جلسات هم اندیشی شوراها در بازه های زمانی دو ماه یکبار تاکید کرد.

لیلا تقوی با بیان اینکه در فرصت محدود طرح مشکلات و پیگیری همه آن امکان پذیر نیست، افزود: باید زمینه هم اندیشی و جلسات بیشتر فراهم شود تا مشکلات به صورت موردی بررسی و چاره جویی شود.

وی همچنین به ضرورت انعکاس مشکلات شوراهای شهری و روستایی به نمایندگان تاکید کرد و گفت: برخی مشکلات فعلی باید از سوی نمایندگان مورد بررسی قرار گیرد اما متاسفانه دیده می شود که در مقاطع رای گیری این مشکلات اهمیت پیدا می کند.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار