امام جمعه سنقر و کلیایی:
امام جمعه سنقر و کلیایی گفت: آل‌سعود به علت ترس از تفکر انقلابی مانع حج ابراهیمی زائران ایرانی شد.
کد خبر: ۲۹۳۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶ 10 September 2016
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم؛حجت‌الاسلام مجید صفدری در کرمانشاه با اشاره به سیاستهای خبیثانه رژیم آل‌سعود برای ناامن کردن حرم امن الهی و قرار دادن حجاج ایرانی در محدوده دستگاههای تحت کنترل رژیم صهیونیستی و آمریکا اظهار داشت: رژیم آل‌سعود به علت ترس از تفکر انقلابی مانع حضور حج ابراهیمی زائران ایرانی در حج امسال شد.
امام جمعه سنقر و کلیایی با اشاره به وظیفه دولت در برخورد با این نقشه رژیم آل‌سعود که سعی در مقصر نشان دادن حاکمیت ایران در محروم شدن حاجیان ایرانی از حج امسال را دارد گفت: دولت باید با برخورد قاطعانه و منطقی در مجامع بین‌المللی و پیگیری دیپلماسی فعال، ضمن استیفای حقوق مردم ایران، اعمال مجرمانه آل‌سعود را به دنیا معرفی کند.
صفدری توجه اساسی دولت به فرامین مقام معظم رهبری در پیگیری حقوق شهدای فاجعه منا و برخورد قاطعانه با این رژیم جنایتکار را ضروری دانست و افزود: دولت و دستگاه دیپلماسی باید ضمن توجه به پیام امسال مقام معظم رهبری به حجاج سراسر دنیا با قاطعیت از حقوق مردم ایران و بازماندگان حادثه منا دفاع کنند.
وی با اشاره به اینکه تاکنون دولت عربستان نسبت به پرداخت دیه حاجیان شهید در حادثه منا به بازماندگان آنها یا حتی عذرخواهی اقدام نکرده است عنوان کرد: همین موضوع مسئولیت دولت ایران را در پیگیری شهادت حاجیان بیشتر می‌کند و باید با دلجویی و سرکشی به خانوادههای شهدا نسبت به رفع مشکلات آنها اقدام کرد.
امام جمعه سنقر و کلیایی با اشاره به ضرورت مدیریت حج توسط همه کشورهای اسلامی و سلب مدیریت آن از این رژیم جنایتکار عنوان کرد: رژیم آل سعود در این سالها به دنیا اثبات کرده است که توانایی اداره حرمین شریفین که باید به عنوان یک حرم امن الهی، امنیت همه زائران حج تامین شود را ندارند و شایسته لقب خادم‌الحرمین نیست.
وی با بیان اینکه آل‌سعود دولتی نیست که نظام جمهوری اسلامی ایران بتواند در رابطه با حل مشکلات به وجود آمده با آن به صورت منطقی و معقول برخورد کند بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران باید با این دولت متخلف به صورت قاطع برخورد کند و از آنجایی که دولت عربستان همواره به عنوان یک دولت ظالم و بی‌منطق در دنیا رفتار کرده است، ما نیز انتظار پاسخ منطقی از آنها را نداریم.
صفدری با اشاره به عملکرد رژیم آل‌سعود در سالهای اخیر و کشتار وسیع مسلمانان یمن و حمایت از گروههای تکفیری افزود: عملکرد این رژیم به دنیا نشان داد که این رژیم مهره حلقه به گوش آمریکا و رژیم صهیونیستی اسرائیل است و در تمام جنایتهای به وجود آمده در منطقه شریک این دو نظام مستکبر خواهد بود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار