رییس دانشگاه پیام نور واحد اردبیل گفت: توسعه علمی دانشگاه پیام نور در این استان همگام با سایر استان های کشور نیست.
کد خبر: ۲۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۹ 05 February 2015
مهرداد محرم زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خلخال افزود: بی توجهی به بخش پژوهش و تحصیلات تکمیلی در دانشگاه پیام نور استان در سال های گذشته موجب عقب ماندگی علمی و پژوهشی این واحد از سایر دانشگاه های همتراز خود شده است.

وی گفت: به رغم قدمت بالای دانشگاه پیام نور استان فقط چهار رشته کارشناسی ارشد در این دانشگاه دایر شده و رنکینگ پژوهشی این دانشگاه نیز حکایت از قرار گرفتن دانشگاه پیام نور اردبیل در پایین ترین رتبه پژوهشی بین دانشگاه های پیام نور کشور دارد.

وی اظهار کرد: با هدف رشد و توسعه کمی و کیفی مراکز و واحدهای دانشگاهی پیام نور استان تقویت و آموزش نیروی انسانی همراه با تقویت بخش پژوهشی دانشگاه در اولویت کاری قرار گرفته است.

وی افزود: توسعه رشته های تحصیلات تکمیلی در هر دو بعد کمی و کیفی مورد تاکید بوده و در همان ابتدای کار موفق به اخذ مجوز راه اندازی رشته تحصیلی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی در دانشگاه پیام نور خلخال و سه رشته تحصیلی کارشناسی ارشد در اردبیل و شهرستان های مشگین شهر و گرمی از مرکز کشور شدیم.

محرم زاده بیان کرد: در بخش دوم کار قطبی کردن استان اردبیل در بخش آموزش محوری و راه اندازی رشته های تحصیلی مطابق و سازگار با پتانسیل های موجود منطقه از اهداف توسعه علمی در این دانشگاه است.

وی یکی دیگر از کارهای اساسی مد نظر برای ارتقا جایگاه علمی این دانشگاه را رشد و توسعه حرفه ای نیروهای انسانی دانشگاه پیام نور استان دانست طوری که پیش از این به رغم قدمت دانشگاه تعداد افراد ارتقا یافته از این دانشگاه به رتبه دانشیاری بسیار کم بوده است.

محرم زاده اظهار کرد: با همکاری اعضای هیات علمی دانشگاه سامانه پژوهش های علمی دانشگاه راه اندازی شده و تلاش می کنیم با فارغ التحصیل شدن دانشجویان دو دوره کارشناسی ارشد موجود و چهار رشته جدید و ارتقای رتبه این افراد به رتبه علمی دانشیاری مجوز راه اندازی رشته های تحصیلات تکمیلی دکترا را از مرکز کشور اخذ کنیم.

رییس دانشگاه پیام نور استان گفت: در همین راستا مرکز تحصیلات تکمیلی را در استان راه اندازی کرده ایم و با حمایت های ویژه استاندار اردبیل ، مجموعه مدیران ارشد استانداری و نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه اردبیل به توسعه علمی این دانشگاه و دستیابی به جایگاه واقعی دانشگاه پیام نور اردبیل در آینده امیدوار هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار