آیت الله میرعمادی در مراسم تجلیل از تعاونی های برتر لرستان :
نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: بر اساس روایات جامعه اسلامی یا باید در حال تعلم یا در حال تعلیم باشد و غیر از این به هلاکت می رسد لذا هرجا نشانه ای از دانش است آن جا پیشرفت خواهد بود.
کد خبر: ۲۹۲۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷ 07 September 2016

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: بر اساس روایات جامعه اسلامی یا باید در حال تعلم یا در حال تعلیم باشد و غیر از این به هلاکت می رسد لذا هرجا نشانه ای از دانش است آن جا پیشرفت خواهد بود.

آیت الله میر عمادی که امروز در مراسم تجلیل از تعاونی های برتر لرستان سخن می گفت با بیان این مطلب افزود: نشانه های توسعه و پیشرفت در هر ملتی چند چیز است،یکی از نشانه های توسعه ملت ها علم، فناوری و دانش, ودیگری وجود فرهنگ متعالی است.

آیت الله میر عمادی خاطر نشان کرد: بر اساس روایات جامعه اسلامی یا باید در حال تعلم یا در حال تعلیم باشد و غیر از این به هلاکت می رسد لذا هرجا نشانه ای از دانش است آن جا پیشرفت خواهد بود.

وی با اشاره به وجود فرهنگ متعالی به عنوان یکی دیگر از نشانه های توسعه و پیشرفت گفت: فرهنگ متعالی در جامعه با عث تقویت فضایل نفسانی و اخلاقی می شود.

آیت الله میرعمادی تصریح کرد: ایران فرهنگ وصل شدن به الگوها را دارد و عاشورا و محرم مصداق بارز این فرهنگ است .

وی اقتصاد سالم را سومین نشانه توسعه و پیشرفت یک جامعه برشمرد وبیان داشت:اگر معیشت مردم درست بوده و مردم در رفاه باشند جامعه ای پیشرفته خواهیم داشت اگر جامعه ای نتواند شکم خود را سیر کند آن جامعه عقب مانده خواهد بود و در مقابل اگر مردم در وفور نعمت باشند جامعه توسعه یافته خواهد بود.

آیت الله میرعمادی امنیت را چهارمین نشانه توسعه و پیشرفت جامعه است دانست واظهار داشت: اگر در جامعه ای نزاع و درگیری و اختلاف دیده می شود این امر نشانه عقب ماندگی است.

وی وجود ملتی بصیر و رهبری آگاه را پنجمین نشانه توسعه عنوان کرد و با بیان اینکه هیچ ملتی پیشرفت نمی کند مگر اینکه از وجود مردم و رهبر آگاه و بصیر بهره مند باشد گفت: ایران از وجود مردمی آگاه و رهبری بی نظیر بهره مند است و در دنیا هیچ ملتی مثل ملت ایران آگاه نیست .

آیت الله میر عمادی با بیان اینکه پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت حج خود نشان دهنده عظمت رهبر معظم انقلاب بودتصریح کرد:هرکسی این پیام را بخواند نه از روی تعصب بلکه از ته دل اقرار می کند که رهبر فرزانه انقلاب رهبری آگاه و دور اندیش و هوشمند است .

وی افزود:ایران در حوزه امنیت واقعا یک کشور امن است و در شرایطی که حتی در کشورهای اروپایی مثل آلمان و فرانسه و آمریکا با تعطیلی فرودگاه ها و اعلام وضعیت اضطراری به خاطر تهدیدات داعش مواجه هستیم ایران در امنیت کامل به سر می برد.

آیت الله میر عمادی خاطر نشان ساخت: ایران از نظر علمی نیز تعداد زیادی فارغ التحصیل دانشگاهی با رتبه های علمی بالا دارد وایران از پنج نشانه توسعه چهار نشانه را دارد اما در حوزه اقتصاد سالم دچار چالش بوده وهنوز می لنگد.

وی یادآور شد: امروز اگر کسی در فکر اقتصاد مقاومتی نباشد به کشور خیانت کرده است و دشمن ضعف ما را در حوزه اقتصاد فهمیده و نامردی های بسیاری را در جریان برجام در حق ما کردند.

آیت الله میرعمادی اظهار کرد: به صورت اسمی تحریم ها برداشته شده اما در واقعیت هیچ بانکی حاضر نیست با ما مبادله پول کند واکنون برای ما روشن شده است که از برجام و تعهد و امضای قردادها کشور آباد نمی شود.

وی اضافه کرد:در حوزه اقتصاد مالکیت خصوصی، دولتی و تعاونی وجود دارد آنچنان که در حوزه مالکیت خصوصی با دو مشکل مواجه هستیم که اولا مالکیت خصوصی باعث تکاثر و فساد می شود و دوما باعث می شود تنها بخشی از جامعه کار کنند.

آیت الله میرعمادی تصریح کرد: یک راه معقول و منطقی برای اقتصاد وجود دارد و آن تقویت تعاونی ها است و در تعاونی ها تبانی و رانت کمتر است و یک مجموعه از افراد در کنار یکدیگر کار می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان ادامه داد: مسئله تعاونی یک مسئله حیاتی است و متاسفانه ما از آن غفلت کرده ایم و اگر از ابتدای انقلاب راجع به مسائل اقتصادی حرف می زدیم و کار می کردیم امروزدچار این مشکلات نبودیم .

آیت الله سید احمد میرعمادی درخاتمه سخنان خود تاکید کرد:برای تحقق اقتصاد مقاومتی تقویت بخش تعاون ضروری است لذا باید نگاهمان به تعاونی ها نگاهی مثبت باشد.

خبر : رضا میرزایی 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار