مدیرکل راه و شهرسازی یزد و دبیر برگزاری همایش مبحث پنجم ملی مقررات ساختمان خواستار بومی‌سازی و رعایت استاندارد در مصالح ساختمانی شد.
کد خبر: ۲۹۲۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱ 07 September 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدرضا نقصان محمدی  در همایش مبحث پنجم مقررات ملی ساختمان اظهار داشت: امروزه در ساخت و تولید مصالح ساختمانی کمبودهایی در زمینه استانداردسازی وجود دارد که می طلبد در این مسیر گام های اساسی برداشته و اقدامات جدی‌تری انجام شود.

وی به تشریح اهداف برگزاری این همایش پرداخت و ادامه داد: همایش ملی مبحث پنجم ساختمان اهدافی را دنبال می‌کند که بومی سازی مصالح ساختمانی از جمله این هدف‌ها است.

مدیرکل راه و شهرسازی یزد با اشاره به ایجاد زمینه مناسب برای دستیابی به اهداف مبحث پنجم اضافه کرد: سازگاری مصالح ساختمانی با اقلیم های مختلف در دستیابی و تولید مصالح، معرفی و تدوین مقررات و استانداردهای مورد نیاز و تدوین خطوط اساسی، توجه به سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی متناسب با این مبحث از مهمترین محورهای این همایش است.

وی با اشاره به ایجاد دبیرخانه دائمی این همایش در استان یزد گفت: در استان یزد از دیرباز تاکنون از انواع و اقسام مصالح ساختمانی استفاده شده و پیشینیان ما در این خطه از کویر با توجه به شرایط اقلیمی و ویژگی‌های خاصی که استان یزد در کشور دارد اقدام به ساخت بناهایی کردند که امروز افتخار ملی محسوب می‌شود.

نقصان محمدی مصالح ساختمانی را سرمایه ملی برشمرد و تصریح کرد: بهره‌وری درست و استفاده بهینه از مصالح و تولیدات ساختمانی و توجه به استحکام و زیبایی، موجب شده تا با نگرشی جدید به این سرمایه‌ها نگاه شود.

وی ادامه داد: رعایت استانداردهای لازم در تهیه و تولید مصالح ساختمانی باید با هدف زیبایی بخشی به معماری بناها، توجه ویژه به دوام و استحکام ساخت‌وسازها و رعایت ایمنی باشد تا اهدافی را که در حوزه شهرسازی مدنظر است تحقق بخشد.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی یزد با تاکید بر اینکه رعایت انضباط در حوزه شهرسازی و معماری ارتباط مستقیمی با رعایت استانداردها در استفاده از مصالح ساختمانی دارد عنوان کرد: توجه به مصرف انرژی در تولید مواد ساختمانی و کاهش آن از اهداف ابتدایی این همایش است که برای نخستین‌بار در کشور مورد توجه قرار گرفته است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار