مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری:
مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، از برگزاری کارگاه آموزشی مدیران پایگاه های جهانی ایران در هتل لاله کاروانسرای شاه عباسی بیستون از 17 تا 20 شهریور خبر داد.
کد خبر: ۲۹۱۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹ 06 September 2016
به گزارش تابناک به نقل از ایرنامهدی خالوندی،با اشاره به اینکه این کارگاه آموزشی هر ساله در کشور برگزار می شود، افزود: امسال میزبانی کارگاه به استان کرمانشاه رسید و قرار است مدیرکل منطقه ای سازمان علمی، فرهنگی یونسکو، سفیر اسپانیا در ایران، معاونان سازمان میراث فرهنگی کشور و استاندار کرمانشاه نیز در این کارگاه حضور یابند.
به گفته او،مراسم آغاز به کار این کارگاه ساعت 9 چهارشنبه 17 شهریور در هتل لاله کاروانسرای شاه عباسی بیستون برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه در ایران 21 پایگاه جهانی وجود دارد، گفت:در این کارگاه 16 نفر از مدیران پایگاه های جهانی و 9 نفر از مدیران پایگاه های ملی کشور حضور دارند.
به گفته او، تدریس سرفصل های این کارگاه آموزشی برعهده مدرسانی از یونسکو و سازمان میراث فرهنگی کشور است. 
خالوندی در ادامه تنها اثر ثبت جهانی استان کرمانشاه را محوطه تاریخی بیستون دانست و گفت: در استان کرمانشاه همچنین دو هزار و 200 اثر تاریخی ثبت ملی شده که مجموعه تاریخی طاق بستان، معبد آناهیتا و سنگ نوشته و نق برجسته آنوبانی نی با چهار هزار و 800 سال قدمت در سرپل ذهاب از مهمترین این آثار هستند.
بیستون در 30 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار