امکان صدور مجوز تردد زوار در اربعین از مرز سومار گیلانغرب روز دوشنبه توسط کارگروه مرزهای مجاز کشور با تشکیل جلسه ای در محل بازارچه مرزی سومار، مورد بحث و بررسی قرار گرفت
کد خبر: ۲۹۱۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲ 05 September 2016
به گزارش تابناک به نقل ازایرنا، هیاتی از وزارت کشور متشکل از کارگروه مرزهای مجاز کشور روز دوشنبه با حضور در محل بازارچه مرزی سومار، امکان صدور مجوز تردد زوار برای اربعین از این مرز را بررسی کردند.
رییس اداره گذرنامه و امور مرزی وزارت کشور در این نشست با اشاره به ظرفیت های موجود در این منطقه، اظهار داشت: با توجه به نزدیکی مرز سومار به عنوان کوتاهترین راه کشورمان به کربلا و مرکز عراق، تمامی تلاش خود را بکار خواهیم گرفت تا با فراهم شدن امکانات، بخشی از زوار بتوانند از مرز سومار برای شرکت در آیین اربعین حسینی به عراق تردد کنند.
حجت بابایی بیان کرد: دستگاه های مرتبط باید هرچه سریعتر نسبت به فراهم کردن امکانات لازم از جمله شامل احداث فیبرنوری و گیت های گذرنامه به عنوان الزام های این کار مهم اقدام کنند تا در صورت تردد زائران از مرز سومار به عراق، مشکلات موجود رفع شود.
رییس اداره گذرنامه و امور مرزی وزارت کشور، با ابراز رضایت از اقدام های صورت گرفته در زمینه توسعه بازارچه سومار، اظهار کرد: تا چند روز آینده موضوع تردد زائران از مرز سومار به عراق از طریق شورای امنیت کشور بررسی و نظر نهایی اعلام خواهد شد.
بابایی گفت که در عین حال طرف عراقی نیز آمادگی خود را به منظور تامین امنیت برای تردد زوار از مرز سومار اعلام کرده است.
معاون فرماندار گیلانغرب نیز در این نشست در سخنانی با بیان اینکه روزانه بالغ بر 200 کامیون حامل کالاهای صادراتی از مرز سومار به عراق تردد می کنند، گفت: هم اکنون زمینه اشتغال 400 تن شامل تجار، پیله وران، کارگران و نیروهای اداری به صورت مستقیم و صدها نفر نیز به صورت غیر مستقیم روزانه در بازارچه سومار فراهم شده است.
فرهاد همتی با بیان اینکه نگاه به مرز باید نگاه فرصت برای توسعه و تقویت اقتصادی و استفاده از توانمندی های موجود در نقاط مرزی با هدف توجه به مطالبات مرزداران باشد ،گفت: فراهم شدن امکان تردد زوار از مرز سومار می تواند تاثیر بسزایی در معرفی شهرستان گیلانغرب در همه زمینه ها به ویژه توسعه گردشگری، تقویت اقتصاد منطقه و معرفی جاذبه ها و نقاط عملیاتی دفاع مقدس داشته باشد.
بازارچه مرزی سومار 16 فروردین ماه 94 با حضور استانداران کرمانشاه و دیاله عراق، معاون وزیر کشور عراق و سفیر ایران در عراق و برخی مسوولان محلی 2 استان به طور رسمی گشایش یافت. بازارچه مرزی سومار با بغداد 155 و با کربلا 230 کیلومتر فاصله دارد.
گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در عرب استان کرمانشاه واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار