کد خبر: ۲۹۱۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴ 05 September 2016
به گزارش تابناک یزد،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به ضرورت مقابله با توزیع انواع مواد دخانی در سطح جامعه، گفت: از ابتدای مهرماه امسال عرضه تنباکوهای معطر و معسل در سطح استان یزد ممنوع می‌شود.

"محمدحسن لطفی" در سومین کمیته پایش استانی دخانیات با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ زندگی سالم بین اقشار مختلف جامعه،‌ اظهار کرد: 693 آنالیز روی 77 نوع تنباکوی معطر در مراکز عرضه کشور نشان می‌دهد که تمامی این مواد دخانی، آلوده به ترکیبات آروماتیک، سموم، فلزات سنگین، باکتری‌ها، مواد سرطان‌زا و بیماری‌های قارچی هستند.

وی با بیان این که پیشگیری و کنترل دخانیات جزو 15 برنامه مهم وزارت بهداشت است، از ممنوعیت عرضه تنباکوهای معطر و معسل از ابتدای مهرماه امسال با دستور وزیر بهداشت خبر داد.

معاون علوم پزشکی یزد از این پس فروش هر نوع ادوات و ابزارآلات دخانی به صورت علنی را جرم دانست و بیان کرد: فروش علنی ابزارآلات دخانی در جامعه نقش مهمی در افزایش تقاضای جوانان ایفا می‌کند.

به گفته‌ي وي، ساماندهی مراکز عرضه ادوات قلیان، تشکیل تيم نظارت در پارک‌ها و فضای سبز، استمرار کنترل مراکز عرضه قلیان و تشدید نظارت بر این مراکز از مهمترین مصوبات سومین کمیته پایش استانی دخانیات در استان یزد بود.

لطفي در پايان نيز هماهنگی بین بخشی دستگاه‌های استان در کنترل عرضه و مصرف دخانیات را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: استمرار اقدامات پیشگیری کننده، مهمترین شرط موفقیت در بحث ریشه کن کردن مصرف مواد دخانی است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار