کد خبر: ۲۹۰۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰ 03 September 2016


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز عدم توجه به سیره ی اهل بیت (ع) را منجر به بروز مشکلات در جامعه دانست و گفت: زندگی ساده ی اهل بیت (ع) بایستی الگوی مردم و به خصوص جوانان ایرانی قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید عباس مسعودی روز شنبه به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) در گفت وگو با خبرنگار ایرنا این مشکلات را شامل معضلات فرهنگی وآسیب های اجتماعی دانست و افزود: از جمله این معضلات عدم توجه به سیره ازدواج است.

وی به ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) اشاره کرد و اظهار داشت: از جهت شخصیتی در بین زنان عالم کسی که را بالاتر از حضرت زهرا (س) نداریم به طوریکه در حدیثی نقل شده که خداوند همه ی عوامل موجود را به خاطر شخصیت حضرت زهرا (س) خلق کرده و همچنین هیچ مردی بعد از پیامبر بالاتر از حضرت علی (ع) نیست.

وی گفت: وقتی انسان به زندگی این دو بزرگوار می نگرد می بیند در همه ی ابعاد زندگیشان سراسر هدایت و سعادت است منجمله بحث ازدواجشان که حضرت زهرا (س) در سن 9 سالگی ازدواج کرد ولی امروز سن ازدواج در جامعه ما خیلی بالا رفته است که یک آفت بسیار بزرگی در جامعه ی ما تبدیل شده است ولی متاسفانه کسی هم به آن توجهی ندارد.

مسعودی همچنین به بحث مهریه اشاره کرد و افزود: مهریه حضرت زهرا (س) هم می تواند الگو جوانان ما باشد که با وجود اینکه ایشان، دختر اشرف انبیاء و دختر پیامبر خاتم (ص) بودند ولی مهریه ی پایین حضرت قدری بود که حضرت علی (ع) با فروش زره خود مهریه را می توانست آن را پرداخت کند.

وی بیان داشت: مهریه بالا باعث شده که جوانان زیادی برای ترس از پرداخت مهریه به سوی ازدواج نروند که یکی از مشکلاتی است که بر اثر درس نگرفتن از بزرگان دین اسلام گریبانگر جامعه شده است و به یک آفت بزرگ تبدیل شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی نکته دیگر را که در زندگی اهل بیت (ع) توجه زیادی به آن می شد را فرزندآوری عنوان کرد و گفت: حضرت زهرا (س) تا زمان شهادت، به مدت 9 سال با حضرت علی (ع) زندگی مشترک داشتند و در این مدت زمان چهار فرزند از این دو بزرگوار باقی ماند که شامل حضرت زینب(س)، امام حسن (ع)، امام حسین (ع) و حضرت ام الکثوم (س) هستند.

وی با تاکید بر توجه به این موضوع در زندگی زوج ها، افزود: در سال های گذشته سیاست غلط و اشتباهی در جامعه جاافتاد که فرزند کمتر زندگی بهتر، در صورتیکه این طور نیست خداوند روزی دهنده ی تمام بندگان خود است و اگر خدا فرزندی به ما هدیه دهد روزی اش هم می دهد.

مسعودی یکی دیگر از موضوعات مورد اهمیت در زندگی را تربیت فرزندان دانست و اظهار داشت: حضرت زهرا (س) فرزندانشان را به گونه ای تربیت کردند که نامشان در تاریخ در صحنه های مختلف اجتماعی، سیاسی می درخشد.

وی در پایان گفت: بهترین الگو برای ما این خاندان با کرامت هستند که خداوند با ایجاد محبت اهل بیت (ع) در دل ما بزرگترین نعمت خود را به ارزانی داشت تا از سیره ی اهل بیت (ع) عصمت و طهارت استفاده کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار