همه روسای جمهوری که در دولت های گذشته به شیراز سفر کرده اند ، دیدار از تخت جمشید را در برنامه داشته اند و دست نوشته های آنان افراد در دفتر یادبود تخت جمشید به یادگار مانده است.
کد خبر: ۲۸۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳ 28 April 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا: برخی از روسای جمهوری پیشین با برنامه ریزی قبلی به تخت جمشید عزیمت کرد ، در صفه تخت جمشید ایستادند و در کنار سنگ سازه های تخت جمشید عکس یادگاری گرفت .

محمود احمدی نژاد نیز در یک سفر پیش بینی نشده به تخت جمشید رفت ، فروردین سال 86 رئیس جمهور برای سفر استانی به شیراز سفر کرد و در حالیکه هیچ برنامه رسمی و هیچ اسمی از تخت جمشید و زمان حضور رئیس جمهور در تخت جمشید نبود ،احمدی نژاد در حال بازگشت از شهرستان های شمالی فارس با بالگرد به صورت کاملا سرزده در تخت جمشید فرود آمد.

دیدگاههای مختلفی در باره تخت جمشید مطرح شده است اما فصل الخطاب برای همه دیدگاهها نظر مقام معظم رهبری در سفر به استان فارس است که دو روایت از تخت جمشید نقل کرده اند و بر این اساس جایگاه و شان تخت جمشید ستودنی است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز چهارشنبه 18 اردیبهشت 1387 در دیدار مسئولان اجرایی و اداری بخش های مختلف استان فارس، خدمت به ملت بزرگ ایران و از جمله مردم فهیم و خوش ذوق فارس را، لذتبخش و نشانه توفیق الهی مسئولان دانستند و تأکید کردند: باید با خدمتگزاری «حقیقی و خستگی ناپذیر» و «تکریم و احترام مردم»، این نعمت بزرگ الهی را شکرگزاری کرد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به دو نگاه متفاوت به آثار تاریخی قبل از اسلام از جمله تخت جمشید افزودند: از یک منظر، این آثار متعلق به جباران تاریخ ایران است و نفرت از استبداد و جباریت، اینگونه آثار را در چشم و دل انسانها از جمله متدینین، بی جاذبه می کند اما از جنبه مثبت، نباید فراموش کرد که این آثار، به هر حال محصول سرپنجه هنرمند، ذهن خلاق، روحیه بلند نظر و «ذوق و ابتکار ایرانی» است و این واقعیات، تخت جمشید و دیگر آثار تاریخی را در سراسر کشور، مایه افتخار ملت ایران و جزو مفاخر تاریخی این کشور قرار می دهد.

ایشان با اشاره به تلاش برخی کشورها برای ایجاد مفاخر مصنوعیِ تاریخی تأکید کردند: مفاخر حقیقی تاریخ ملت ایران، موجب تقویت اعتماد به نفس ملی است و لازم است مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

اما در ریز برنامه هایی که مسوولان استان فارس برای سفر روحانی به شیراز اعلام کرد نامی از دیدار از تخت جمشید وجود نداشته است .

جوانشیر کدخداپور معاون سیاسی استانداری فارس در نشستی که با خبرنگاران داشت با تاکید بر اینکه مسئولان در فارس تلاش کرده اند که برخلاف رویه گذشته سفرهای رئیس جمهور در سایر استان ها، جلسات را با یکدیگر ادغام نکنند، خاطرنشان کرد: آقای دکتر روحانی دیدارهایی با علما، ایثارگران، برگزیدگان، نخبگان بخش اقتصادی و سرمایه گذاری خواهند داشت و اما ادغام برخی از دیدارها و جلسات نیز اجتناب ناپذیر است.

معاون سیاسی استاندار فارس با بیان اینکه تعیین افراد برای حضور در جلسات پیش بینی شده با رئیس جمهور در اختیار استان نیست، گفت: ما تنها نام افراد را به مسئولان ذیربط اعلام می کنیم اما تصمیم گیرنده نیستیم.

امید است با گنجاندن دیدار از تخت جمشید در برنامه سفر روحانی بارقه های امید برای جان گرفتن این سنگ سازها دمیده شود و چراغ امید در دل تاریخ و تمدن 2500 ساله استان فارس روشن گردد و گام های اساسی در دولت تدبیر و امید برای نگهداری و مراقبت بیشتر از تاریخ و تمدن پارشی و از یادمان کهن تخت جمشید برداشته شود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
Miriam
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
................................................................................................................................
بدون شرح!!!
:/
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
تخت جمشید افتخار ایرانی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار