مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد گفت: از سال 79 تاکنون 26 دفتر مشاوره شغلی و کاریابی در این استان راه اندازی شده است .
کد خبر: ۲۸۸۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷ 31 August 2016
به گزارش تابناک یزد، فریبا آیت اللهی با گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: یکی از اهداف تاسیس کاریابی های غیر دولتی، واگذاری مسئولیت به مردم و کاهش تصدی گری دولت براساس اصل 44قانون اساسی است .
وی افزود: بمناسبت گرامیداشت هفته دولت علاوه بر ابرکوه در اشکذر نیز دومین موسسه مشاوره شغلی و کاریابی غیر دولتی راه اندازی شد.
این مسئول با بیان اینکه سال گذشته 9 هزار و 887 نفر جوینده کار در موسسات مشاوره شغلی ثبت نام کردند و سه هزار و 80 نفر مشغول به کار شدند افزود: در پنج ماه نخست امسال یکهزار و389 نفر متقاضی کار در این موسسات مشغول به کار شدند.
آیت اللهی همچنین از پرداخت18میلیاردو285 میلیون ریال در سال گذشته خبرداد وادامه داد: این میزان تسهیلات به 378 نفر در قالب مشاغل خانگی پرداخت شده است.
آیت الهی خاطرنشان کرد: سال گذشته به منظور تشویق کارفرمایان به جذب نیروی کار جدید در قالب بند و ماده 80 قانون پنجم توسعه 590 کارفرما از تخفیف حق بیمه سهم کارفرما استفاده کردند که این امر منجر به جذب یکهزار و970 جوینده کار شده است.
وی به راه اندازی اولین مرکز مشاوره اطلاع رسانی و خدمات کاآفرینی شهرستانی در شهرستان ابرکوه اشاره کرد و گفت: فعالیت این مراکز در چارچوب مجوز صادره ،ارائه مشاوره های تخصصی به صاحبان ایده و سرمایه و ارزیابی همه جانبه طرح های نو آورانه است.
آیت اللهی تعداد مراکز مشاوره اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی استان را 11مرکز اعلام کرد و یادآورشد: تنها یک مرکز در شهرستان ابرکوه مستقر است و سایر مراکز در شهرستان یزد هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار