رئیس سازمان امور داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور گفت: حدود 20 هزار پزشک و پیراپزشک در برنامه سلامت محور این جمعیت مشارکت دارند.
کد خبر: ۲۸۷۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲ 30 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، فرحناز رافع عصر دوشنبه در حاشیه اجرای طرح سفرنامه سلامت و امید که در شهر اقبالیه قزوین برگزار شد، به خبرنگاران گفت: از سال گذشته تاکنون 15 هزار پزشک در ویزیت های رایگان و برنامه های سلامت محور فعالیت داشته و امیدواریم در ادامه نیز با افزایش تعداد پزشکان مشارکت کننده، شاهد ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم باشیم.
وی درباره سفرنامه سلامت و امید اضافه کرد: استان قزوین پانزدهمین استان و پنجاه و پنجمین شهر کشور است که در سومین دوره این طرح میزبان آن می شود.
رافع ادامه داد: این سفرنامه در ادامه فعالیت های خود نیز به تدریج در استان های مرکزی، قم، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان شرقی و مازندران اردو خواهد زد.
به گفته وی، در این سفرنامه که با مشارکت شبکه یک سیما برگزار می شود، تلاش داریم تا آموزش همگانی در زمینه امداد، کمک های اولیه و خودمراقبتی را نهادینه کرده تا جامعه نسبت به آگاهی بخشی در این حوزه ها حساس تر شود.
رافع اضافه کرد: آموزش مردم نسبت به سوانح و حوادث مترقبه و غیرمترقبه و آموزش هایی درباره سرطان های شایع، بهداشت خانواده و سالمندی، اصلاح سبک زندگی ایرانی - اسلامی و ارائه شیوه زندگی کردن صحیح، به خصوص اصلاح و بهبود تغذیه از جمله موارد آموزشی در این سفرنامه بوده که امیدواریم هشدار خوبی به جامعه در راستای ارتقای سطح سلامت باشد.
وی، جذب اعضای جدید از آحاد جامعه به جمعیت هلال احمر و ترویج مهربانی را از دیگر اهداف سفرنامه سلامت و امید اعلام و یادآور شد: هنوز هم بسیاری از مردم تصور دارند که کار هلال احمر تنها امداد و نجات در سوانح و حوادث است در حالیکه این جمعیت هم اکنون در حوزه های مختلف ورود یافته و همواره نیز به دنبال کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش تاب آوری جامعه است.
وی اضافه کرد: از این رو سفرنامه سلامت و امید با مجموعه کاملی از خدمات خود می تواند فرصت مهمی برای معرفی فعالیت های این نهاد بزرگ عمومی باشد.
رافع در ادامه سفرنامه سلامت و امید را برنامه ای با نشاط و در راستای تامین سلامت جسم و روح دانست و گفت: جمعیت هلال احمر به عنوان نهادی عمومی و بزرگ که در حوزه های مختلف بشردوستی، صلح و سلامت کار می کند معین دولت بوده و در زمان نیاز هم در کنار اقدامات آن گام برمی دارد.
وی، مشارکت و همکاری با سایر ارگان ها و سازمان ها را نیز از دیگر ویژگی های سفرنامه سلامت و امید عنوان و افزود: علاوه بر اینکه در راستای آموزش های زیست محیطی به مردم با سازمان حفاظت از محیط زیست همکاری داریم سایر ارگان ها و سازمان ها نیز به نیز به نوبه خود با ما مشارکت دارند.
رافع در ادامه با اشاره به برنامه های پیش روی سازمان داوطلبان هلال احمر گفت: در راستای عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری در سال اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل برنامه ریزی هایی در حوزه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، مهارت های آموزشی به آنان و نیز افزایش تاب آوری جامعه به صورت پایلوت در چند استان کشور را به مورد اجرا در می آوریم.
رئیس سازمان امور داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد: در حوزه آسیب های اجتماعی نیز بسیاری از حوادث نوپدید وجود دارند که در صورت بی توجهی به آنها دچار مشکلات ناشی از آن خواهیم شد.
وی ادامه داد: از این رو به عنوان سازمانی که شعار آن براساس بشردوستی است تا اندازه توان خود و با مشارکت مردم تلاش داریم ضمن حساس سازی جامعه به این نوع آسیب ها، سایر دستگاه ها را نیز به این مسایل حساس کنیم.
700هزار داوطلب فعال در سازمان امور داوطلبان جمعیت هلال احمر عضویت دارند.
سفرنامه سلامت و امید طی سه روز از 8 تا 10 شهریورماه جاری به ترتیب در شهرهای اقبالیه، پارک 5 هزار هکتاری الوند و تاکستان در استان قزوین به مورد اجرا گذاشته خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار