مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در زاهدان گفت: ۹۰ درصد مصوبات دولت در بخش صنعت معدن و تجارت سیستان و بلوچستان اجرایی شده است.
کد خبر: ۲۸۶۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱ 29 August 2016
بهروز ریاحی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات صنعت و معدن و تجارت استان برگزار شد اظهار داشت: با سفر هیئت دولت به استان 14 مصوبه در بخش صنعت معدن و تجارت به تصویب رسید و هم‌ اکنون 90 درصد این مصوبات در استان اجرایی شده است.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در زاهدان گفت: با توجه به نگاه ویژه دولت به استان  از نظر تعداد مصوبات در جایگاه سوم قرار داریم و در بحث اجرایی شدن مصوبات نیز رتبه اول کشوری را کسب کرده‌ایم.

وی افزود: معافیتهای مالیاتی ویژه واحدهای تولیدی مستقر در شهرکهای صنعتی و کارتهای مرزنشینی، راه‌اندازی کارگاه تولید شمس با ظرفیت 5 هزار تن، راه‌اندازی واحدصنعتی آنتیموان به عنوان تنها آندیس معدنی که در صنایع موشکی کاربرد دارد از جمله مصوبات دولت در این استان است.

ریاحی تصریح کرد: این نوید به مردم استان داده می‌شود که واحد فرآوری آنتیموان نیز بزودی کلنگ‌زنی می‌شود در مورد کارخانه سیمان چابهار نیز ماشین‌آلات مورد نیاز خریداری و نصب شده است و پیش‌بینی می‌شود این واحد تولیدی تا پایان سال راه‌اندازی شود.

وی گفت: در بحث بهبود فضای کسب و کار در کشور روند روبه‌رشدی داشته‌ایم و فضای رقابت و ریسک سرمایه‌گذاری افزایش پیدا کرده است و رشد نرخ اقتصادی در دولت یازدهم از 6.8 منفی به 4.4 مثبت ارتقاء یافت.

مشاور وزیر صنعت و معدن و تجارت افزود: با هدف رفع موانع تولید صنایع کوچک و متوسط در سال جاری 17 هزار طرح به بانکهای عامل معرفی که 2400 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: ظرفیت تولید سیمان در کشور 500 میلیون تن افزایش یافته و زنجیره فولاد نیز به 135 میلیون تن رسیده و ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی نیز از 3 میلیون تن به 520 هزار تن افزایش پیدا کرده است.

ریاحی با اشاره به اینکه عملیات ژئوفیزیک هوایی و عکسبرداری با هدف اکتشاف در سطح کشور انجام شده و 200 هزار کیلومتر نقشه‌برداری انجام شده است، گفت: در دولت تدبیر و امید تلاش زیادی برای رونق اقتصادی و احیاء واحدهای تولیدی نیمه‌فعال و تعطیل شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار