باز هم حادثه در محور سلفچگان ساوه
وقوع تصادف در محور سلفچگان به ساوه در مسیر ورودی آوه 6 مجروح و یک کشته بر جای گذاشت. سوانح و حوادث جاده‌ای و شهری در قم بسیار غیرمتعارف است، این حوادث در تمام کشور است اما در قم این حوادث بسیار زیاد است.
کد خبر: ۲۸۴۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵ 24 August 2016
به گزارش تابناک قم، معاون اورژانس قم به وقوع یک تصادف در محور سلفچگان به ساوه در مسیر ورودی آوه اشاره کرد و گفت: این تصادف که صبح چهارشنبه رخ داد منجر به کشته شدن یک نفر شد.

فراهانی بیان کرد: دو دستگاه خودرو سبک با یک دستگاه کامیون برخورد کرد که در این حادثه یک نفر آقا حدود ۴۰ ساله در صحنه تصادف فوت کرد.

وی افزود: یکی از مجروحان حادثه حال به شدت وخیمی داشت که منجر به احیا در صحنه تصادف شد و این فرد به همراه دو مجروح دیگر بوسیله بالگرد به بیمارستان شهید بهشتی قم منتقل شدند و عملیات احیا بر روی این مجروح همچنان در حال انجام است.

فراهانی عنوان کرد: مجروح این تصادف به موقع به بیمارستان نمی‌رسید ممکن بود که در مسیر فوت کند که این نشان دهنده اهمیت اورژانس هوایی در استان قم است.

5 کشته و مجروح در پی برخورد پژو با عوامل راهداری

همچنین اردشیر جمشیدی‌راد رئیس پلیس راه استان قم اعلام کرد: یک دستگاه خودرو پژو 405 در ابتدای محور ساوه سلفچگان به علت عدم توجه به جلو با عوامل راهداری برخورد کرد.

وی افزود: بر اثر این حادثه یک نفر پرچم دار در دم فوت کرده و سه تن نیز به علت شدت جراحات توسط بالگرد به بیمارستان منتقل شدند که متاسفانه یکی از مجروحان نیز در بیمارستان فوت کرد.

رئیس پلیس راه استان قم گفت: کارکنان راهداری قم در محل مذکور مشغول پروژه روکش آسفالت بودند که با وجود نصب علائم و تجهیزات هشدار دهنده متاسفانه این حادثه رخ داده است.

حوادث جاده ای و شهری در قم غیرمتعارف است

در همین راستا رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به سوانح و حوادث جاده‌ای و شهری اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی ما این موضوع بوده که متاسفانه در قم بسیار غیرمتعارف است.

ابوالفضل ایرانی‌خواه در دیدار با سردار مجتبایی فرمانده انتظامی استان قم اظهار کرد: همکاری و تعامل نیروی انتظامی با مجموعه بهداشت و درمان برای ما ارزشمند است که از تلاش های صورت گرفته شما قدردانی می کنیم.

وی افزود: توفیق خدمت به مردم امر بسیار مهمی است که باید قدر این فرصت را دانسته و همواره تلاش کنیم تا به بهترین نحو ممکن در این مسیر گام برداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام(ص) مبنی بر اینکه امنیت و سلامتی دو نعمتی هستند که بسیاری افراد قدر آنها را نمی‌دانند، گفت: این دو موضوع بسیار مهم است که جامعه پزشکی از یک سو و نیروی انتظامی از سوی دیگر باید این نعمت را برای مردم فراهم آورند.

ایرانی خواه تاکید کرد: هم افزایی دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی گسترده بوده که نمونه آن را می‌توان در خدمات اورژانس 115 قم مشاهده کرد.

وی در ادامه به سوانح و حوادث جاده‌ای و شهری اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی ما این موضوع بوده که متاسفانه در قم بسیار غیرمتعارف است، البته این حوادث در تمام کشور است اما در قم این حوادث بسیار زیاد است که باید فکری برای آن کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به حوادث موتورسیکلت‌ها و همچنین فوتی‌های سر صحنه گفت: متاسفانه از ابتدای امسال 65 نفر سر صحنه فوت کرده‌اند که این آمار در مرداد ماه به بیشترین رقم یعنی 21 نفر فوتی سر صحنه رسیده است.

ایرانی‌خواه گفت: باید همه دستگاه‌ها دراین زمینه فعال شده تا آمار تصادفات و فوتی‌های جاده‌ای و شهری و به ویژه موتورسیکلت سوارها در استان کاهش یابد.

وجود 300 هزار موتورسیکلت معضلی برای قم

فرمانده انتظامی استان قم نیز در این دیدار که به مناسبت روز پزشک انجام شد ضمن تشکر از ارائه خدمات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان گفت: خدمات شما بسیار ارزنده و موثر است و ما همواره قدردان زحمات جامعه پزشکی استان هستیم.

کاظم مجتبایی افزود: مسؤولان همواره در رصد مردم هستند و به آنها امتیاز می‌دهند که در صحبت‌هایی که با مردم می‌شود، همواره مردم از اقدامات و تلاش‌های دانشگاه علوم پزشکی و جامعه پزشکان رضایت داشته‌اند.

مجتبایی بیان کرد: اینکه بتوانیم در خدمت مردم باشیم یک افتخار است و باید همواره تلاش کنیم تا در این عرصه به موفقیت برسیم.

فرمانده انتظامی استان قم در ادامه به موضوع موتورسیکلت‌ها در قم اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه قم از نظر زیرساخت‌ها دارای مشکلات بسیاری است و از سوی دیگر وجود 300 هزار موتورسیکلت در قم یک معضل به حساب می‌آید.

وی گفت: 6 ماه پیش طراحی به شورای تامین ارائه شد که طی آن 17 دستگاه برای ساماندهی موتورسیکلت‌ها وظیفه دارند که امیدواریم بتوانیم در این ساماندهی تلاش جدی داشته باشیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار