کد خبر: ۲۸۲۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷ 22 August 2016


رئیس اتاق بازرگانی استان البرز گفت: نباید مسؤولان نسبت به صنایع کوچک بی‌توجه باشند.

رحیم بنامولایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز با بهره‌مندی از استقرار بیش از سه هزار واحد تولیدی و صنعتی و چندین شهرک بزرگ صنعتی، دارای موقعیت بسیار خوبی در این حوزه است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از یک صد برند ملی در استان البرز مستقر بوده و فعالیت دارند که ظرفیت‌های بزرگی برای استان و حتی کشور به شمار می‌آیند.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز افزود: از سوی دیگر نزدیکی به پایتخت و دسترسی به راه‌های ملی و همچنین بهره‌مندی از فرودگاه باربری پیام، ظرفیت‌های صنعتی استان البرز را به عنوان قطب صنعتی کشور دو چندان کرده است.

بنامولایی گفت: با این وجود هنوز از تمام ظرفیت‌های استان البرز در این حوزه استفاده نشده و اگر می‌خواهیم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و همچنین طرح‌های دولت برای افزایش اشتغال‌زایی و کاهش بیکاری به ثمر برسد، باید بر روی صنایع کوچک بیش از گذشته سرمایه‌گذاری داشته باشیم.

وی بیان داشت: مسؤولان نباید به صنایع کوچک بی‌توجه باشند، چرا که سرمایه‌گذاری و توسعه این بخش نقش بسیار مهمی در کاهش بیکاری، رفع مشکلات اقتصادی خانواده‌ها و رفع مشکلات معیشتی جامعه دارد.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با اشاره به تجربه کشورهای همسایه در این حوزه افزود: به عنوان نمونه شاهد هستیم که در کشور پاکستان خانواده‌ای یک چرخ صنعتی خریداری کرده و به صورت موقت هر کدام از اعضای این خانواده از این چرخ صنعتی برای دوخت لباس‌های برندهای اروپایی به ویژه فرانسوی استفاده می‌کنند.

بنامولایی ادامه داد: به دلیل ارزان‌تر بودن نیروی کار در کشورهای منطقه، برندهای بزرگ لباس در اروپا و آمریکا ترجیح می‌دهند که تولیدات خود را در این کشورها انجام دهند.

وی اظهار داشت: این شیوه اقتصاد خانواده‌ها را متحول می‌کند و ضمن کاهش بیکاری، شاهد رونق اقتصادی خانواده‌ها و به ویژه جوانان خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار