رئیس کارگروه گردشگری شهرداری قزوین؛
معاون شهردار قزوین گفت: شهرهای گردشگر پذیر معمولا شکل خاصی از خدمات گردشگری را ارئه می دهند و شهر قزوین قابلیت تبدیل شدن به شهر گردشگر پذیر را دارد.
کد خبر: ۲۸۱۸۵۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹ 21 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین، علیرضا خزائلی در گفتگو با خبرنگار مهر از جمله قابلیت های یک شهر گردشگر پذیر را داشتن یک برند شاخص گردشگری عنوان کرد و افزود: اغلب شهر های ایران اسلامی دارای ویژگی های خاص و منحصر بفرد در حوزه گردشگری هستند، همانند شهر های شمالی کشور که برند ییلاقی و تفرجگاهی دارند، شهر شیراز و اصفهان از منظر فرهنگی و شهر سرعین اردبیل در بخش گردشگری سلامت و آب درمانی به عنوان برند گردشگری در کشور شناخته شده هستند.

معاون شهردار، شهر قزوین را دارای پتانسیل بالایی برای معرفی به عنوان یک برند گردشگری دانست و تصریح کرد: قزوین را میتوان از چند حیث از جمله: تاریخی، طبیعی و فرهنگی بعنوان یک برند گردشگری مورد توجه قرار داد.

رئیس کارگروه گردشگری شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: تاریخ یک شهر حاصل فعالیت های نویسندگان، هنرمندان، معماران، موسیقی دانان و تجلی معنویت مردم و ساخت ارزش هایی است که به زندگی معنی داده و نتیجه عوامل محسوس و نامحسوسی نظیر: زبان، آداب و رسوم، باورها، مکانها و یادمانهای تاریخی و ادبیات است که خلاقیت مردم از طریق آنها متجلی می شود.

معاون شهردار قزوین، محیط های شهری را از دو نقطه نظر در صنعت گردشگری دارای اهمیت ویژه خواند. نخست کانون های شهری که به لحاظ تمرکز جمعیت در آنها و فشارها و خستگی های ناشی از کار، تلاش و فعالیت به عنوان مبدأ مسافرت های توریستی محسوب می شوند و دیگری به علت وجود امکانات معیشتی و رفاهی، فعالیت های اقتصادی، بازرگانی، صنعتی، فرهنگی، سیاسی بهداشتی، ارتباطی و داشتن جاذبه های تاریخی و توریستی به عنوان مقصد مسافرت های گردشگری نیز به شمار می آیند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار