کد خبر: ۲۸۰۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷ 18 August 2016

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ"محمد حسين حميدي"در آيين تکريم روساي پليس راه هاي شمال و جنوب سيستان و بلوچستان با حضور ، سردار"حسين رحيمي" فرمانده انتظامي استان، گفت: کشور ما با بيش از 30 هزار کيلومتر راه ،جزء کشورهايي محسوب مي شود که بيش ترين حجم تردد ناوگان حمل مسافر و بار از مسير جاده اي صورت مي گيرد.

وي افزود:از سال 1384 با اصلاح قوانين و هم افزايي دستگاه هاي مرتبط با حوزه جاده ها،روند کاهش حوادث رانندگي آغاز شد و تعداد تلفات جاده اي در سال 94 به 16 هزار نفر کاهش پيدا کرد.

سرهنگ حميدي به استفاه از امکانات نرم افزاري و پايش هاي تصويري در کنترل محورها اشاره کرد و گفت:با هماهنگي هاي انجام شده در آينده نزديک، حدود يک هزار و 800 دوربين در نقاط حادثه خيز محورهاي سراسر کشور نصب خواهد شد.

رئيس پليس راه کشور تصريح کرد: با بکارگيري سامانه هاي نظارتي لحظه اي و استفاده از نرم افزارهاي مدرن،  سال 95 و 96 سال تحول پليس راه در حوزه نظارت و پايش هاي تصويري خواهد بود.

وي راه کاهش تصادفات جاده اي را به حداقل رساندن تخلفات رانندگي خواند و گفت: تلاش کرده ايم که با افزايش سطح آموزش رانندگان و توجه به اقدامات فرهنگي و به کارگيري ظرفيت صدا و سيما و ساير اصحاب رسانه، ميزان تخلفات رانندگان را کاهش دهيم.

حميدي در ادامه سخنان خود به کاهش ميزان تلفات جاده اي در استان سيستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت:با اجراي طرح ابتکاري امنيت و آرامش در سطح محورهاي استان، ما شاهد کاهش حوادث جاده اي در سطح محورها هستيم که اين اقدام بسيار ارزشمند مي باشد.

سرهنگ حميدي با اشاره به اينکه حدود 38 درصد حوادث رانندگي اتفاق افتاده در سطح محورهاي کشور مربوط به واژگوني است، خاطرنشان کرد: فقدان توقفگاه هاي بين راهي، يکي از آسيب هايي مي باشد که با رفع آن مي توانيم از حوادث رانندگي که منشاءخستگي و خواب آلودگي دارند جلوگيري کنيم.

با حرکت آفندي ،شاخص هاي امنيتي رشد صعودي داشته است

در ادامه اين جلسه ،سردار"حسين رحيمي" فرمانده انتظامي استان سيستان و بلوچستان با اشاره به مديريت جهادي و حرکت آفندي در مبارزه با جرايم و آسيب ها در اين استان امنيت مطلوب استان را که همه دستگاه ها در تأمين آن مشارکت داشته اند،محصول مديريت جهادي، وحدت ،همدلي و اخوت بين مسئولان زيربط خواند و گفت:با اين همدلي،استان در تمام شاخص هاي امنيتي رشد صعودي داشته است و مردم از نتايج اين اقدامات بهره مند هستند.

وي افزود: پليس استان در حوزه پيشگيري از جرم، کشف مواد مخدر، کشف جرايم و پليس سايبر ،در رتبه هاي برتر کشور قرار دارد که اين موفقيت ها در سايه همدلي و تلاش هاي شبانه روزي همکاران در سراسر استان تحقق پيدا کرده است.

سردار رحيمي تصريح کرد:استان سيستان و بلوچستان علي رغم اينکه پهناورترين استان کشور است ولي در عين حال کمترين بهره را از بزرگراه ها و آزادراه ها دارد که مسئولان بايد براي رفع اين مشکل پيگيري هاي لازم را انجام دهند.

فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان در بخش پاياني سخنان خود، توجه به نگاه فرهنگي را از دغدغه هاي پليس خواند و خاطرنشان کرد:در حوزه تغيير نگاه مردم به پليس راه و راهور، اقدامات فرهنگي را آغاز کرده ايم و با آموزش کارکنان، بر اجراي مأموريت ها، توأم با مهرباني و رأفت اسلامي تأکيد داريم. /
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار