مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان یزد از پرداخت 40 میلیارد تومان کمک بلاغوض برای اجرای آبیاری نوین در مزارع و باغ‌های استان یزد خبر داد.
کد خبر: ۲۸۰۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸ 18 August 2016
به گزارش تابناک یزدسید علی‌اصغر مصطفوی  اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح آبیاری نوین در استان یزد تاکنون مبلغ 40 میلیارد تومان به صورت بلاعوض در اختیار کشاورزان استان یزد قرار گرفته است.

وی افزود: در راستای اجرای دستورالعمل اجرایی سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی مبنی بر واگذاری و برون‌سپاری وظایف تصدی‌گری و غیرحاکمیتی به بخش خصوصی، تفاهم‌نامه‌ای در راستای واگذاری برنامه‌های آبیاری تحت فشار بین مدیریت آب و خاک جهاد کشاورزی استان یزد و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد منعقد شد.

مصطفوی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: میزان آب مصرفی کشاورزی استان یزد حدود یک میلیارد و 100 میلیون مترمکعب در سال است که تلاش می‌کنیم با هدف کاهش میزان مصرف آب، اقدام به اجرای آبیاری‌های نوین با کمک بلاعوض دولتی کنیم.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان یزد عنوان کرد: از سال 1370 تاکنون در 17 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان یزد، آبیاری تحت فشار اجرا شده که 8 هزار هکتار آن به صورت کمک بلاعوض انجام شده است.

وی، میزان اعتبار کمک بلاعوض تاکنون را بیش از 40 میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: 18 میلیارد تومان در سال 90، بیش از 15 میلیارد تومان در سال 93، بیش از 3 میلیارد تومان در سال 94 و حدود 4 میلیارد تومان نیز در سالْ‌های قبل از سال 90 به کشاورزان کمک بلاعوض شده است.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان یزد یادآو رشد: در حال حاضر میزان برآورد انجام آبیاری‌های تحت فشار در هر هکتار مبلغ 13 میلیون تومان است که 6.5 میلیون تومان آن به صورت کمک بلاعوض و 6.5 میلیون تومان نیز به صورت تسهیلات پرداخت می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار