مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی گلستان:
مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: تعریض و بهسازی محور بین المللی و ترانزیتی خوش ییلاق - آزادشهر درحوزه استحفاظی این اداره کل، به سه هزار و 750 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
کد خبر: ۲۷۹۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲ 17 August 2016
علی اکبر شاهینی عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران این استان از محور خوش ییلاق - آزادشهر گفت: طول این محور درحوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی گلستان که قرار است در چشم انداز بلندمدت چهار خطه به عرض تقریبی 25 متر شود، 58 کیلومتر است.

وی بابیان اینکه تامین این میزان اعتبار برای تعریض و بهسازی محور خوش ییلاق - آزادشهر از عهده دولت با توجه به مشکلات و تنگناهای مالی خارج است، افزود: برای تسریع در عملیات تعریض و بهسازی این محور نیازمند مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

شاهینی اضافه کرد: دولت به منظور ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری در این محور، سه شیوه پرداخت سود، استفاده از عوارض و صدور مجوز برای ایجاد مجتمع های خدماتی و رفاهی را در دستور کار دارد.

وی با اشاره به وقوع سیل در خرداد 1393 درمنطقه آزادشهر و تخریب بخشی از مسیر محور خوش ییلاق - آزادشهر، تصریح کرد: برای رفع نقاط آسیب دیده، نقاط حادثه خیز، ترانشه برداری و تعریض و بهسازی این محور قرادادی 18 ماهه به ارزش 280 میلیارد ریال با پیمانکار دراسفند سال 93 منعقد شد. 

مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی گلستان یادآور شد: تاکنون هفتاد میلیارد ریال از این اعتبارات تخصیص یافته است که با تخصیص کامل اعتبارات، بخش قابل توجهی از عملیات بهسازی و تعریض محور خوش ییلاق - آزادشهر درحوزه استحفاظی این اداره کل انجام می شود.

شاهینی گفت: هم اکنون عملیات رفع نقاط بحرانی، بهسازی و تعریض، اصلاح قوس مسیر، افزایش ایمنی محور درحال انجام است ضمن اینکه حفاری و احداث 106 شمع، انجام 403 متر دیواره سازی، 113 متر پی ریزی، احداث دو وارین (راه میانبر)، احداث یک دهنه پل بستی زیر خاکی به طول 32 متر و پنج مورد ترانشه برداری هر یک به طول 300 متر انجام شده است.

وی، همزمانی عبور خودروها و انجام پروژه و ترانشه برداری، کسب مجوزهای لازم از امور آب منطقه ای و منابع طبیعی و تخصیص نیافتن بموقع اعتبارات را از مهمترین مشکلات در انجام عملیات بهسازی و تعریض محور خوش ییلاق - آزادشهر برشمرد.

شاهینی اضافه کرد: در صورت مشارکت سرمایه گذاران که در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی انجام می شود، عملیات اجرایی این محور بین المللی و ترانزیتی شتاب بیشتری به خود می گیرد.

استان یک میلیون و 900 هزار نفری گلستان حدود پنج هزار کیلومتر بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار