معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور
معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: هزینه تولید هر متر مکعب آب برای دولت بیش از 100 تومان هزینه دارد، در حالی که هر متر مکعب به مردم در حدود 400 داده می شود.
کد خبر: ۲۷۹۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۱ 17 August 2016

به گزارش خبرنگار تابناک درکرمانشاه، معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور عصر دیروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بین قیمت آب تولید شده توسط دولت و هزینه ای که از مردم می گیریم 60 درصد اختلاف وجود دارد.

علی اصغر قانع تاکید کرد: یعنی آبی که برای هر متر مکعب آن هزار تومان تولید می شود را به مردم به قیمت 400 تومان عرضه می کنیم.

وی با اشاره به اینکه قیمت تولید آب شرب برای روستاییان هر متر مکعب بیش از 1200 تومان می باشود، بازهم هر متر معکب را به آنها در حدود 100 تومان می دهیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور عنوان داشت: این تفاوت تولید آب سالم و عرضه آن با این قیمت ارزان به مردم ما را از نظر اقتصادی دچار مشکلاتی کرده است ولی ببا این وجود تاکنون هیچ افزایش قیمتی در هزینه آب بها نداشته ایم.

قانع در ادامه با اشاره به اینکه خوشبختانه امسال در هیچ کجای کشور سهمیه بندی و نوبت بندی آب نداشتین، افزود: با این وجود در مناطق مرزی کشور با مشکل و افت فشار آب روبرو هستیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اظهار کرد: هم اکنون پوشش آب در مناطق شهری در کشور نزدیک به 98درصد و پوشش فاضلاب مدرن نزدیک به 42 درصد است.

وی افزود: هدف ما رسیدن به پوشش 82 درصدی فاضلاب مدرن در کشور هستیم و پوشش نزدیک به 100 درصدی آب تا پایان برنامه ششم توسعه خبر داد.

قانع در ادامه سخنان خود به پروژه های فاضلاب فعال در سطح شهر کرمانشاه اشاره داشت و بیان کرد: سه پروژه فاضلاب در شهرستان‌های هرسین، کنگاور و فاز دوم پاوه جزو پروژه‌های اقتصاد مقاومتی هستند و امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: برای تامین منابع مالی پروژه فاضلاب شهر کرمانشاه از بانک توسعه اسلامی در حال رایزنی هستیم و 100 میلیون یورو در این بانک به این منظور مصوب شده و امیدواریم تخصیص پیدا کند.

قانع با پروژه آبشوران کرمانشاه اشاره داشت و افزود: پروژه آبشوران کرمانشاه کار مشترکی بین استانداری، آب و فاضلاب شهری و آب منطقه‌ای است و چون دو مبحث آب سطحی و فاضلاب را با هم دارد، درگیر مشکلات قانونی است که در دست پیگیری می‌باشد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
بروید خجالت بکشید از عملکردتان . واقعا" اگر سپاه نبود شما کشور را هم برباد میدادید .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار