نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد:
نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه بدون تردید فرهنگ و اقتصاد دو عنصر مکمل هم هستند افزود: فرهنگ زمینه ساز و فراهم کننده بستر اقتصادی است.آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه فرهنگ است که ریل گذری کرده و اقتصاد رونق پیدا می کند گفت: از سوی دیگر اقتصاد تقویت کننده فرهنگ است و این دو باید کنار هم باشند.
کد خبر: ۲۷۹۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۵ 17 August 2016

 به گزارش خبرگزاری تابناک از لرستان ،آیت الله سید احمد میرعمادی عصر سه شنبه در همایش اقتصادی لرستان در سالن همایش های بوستان گفتگوی تهران  با بیان اینکه بدون تردید فرهنگ و اقتصاد دو عنصر مکمل هم هستند افزود: فرهنگ زمینه ساز و فراهم کننده بستر اقتصادی است.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه فرهنگ است که ریل گذری کرده و اقتصاد رونق پیدا می کند گفت: از سوی دیگر اقتصاد تقویت کننده فرهنگ است و این دو باید کنار هم باشند.


وی با تاکید بر اینکه ما نمی توانیم فرهنگ بدون اقتصاد داشته باشیم گفت: از سوی دیگر اقتصاد بدون فرهنگ تو خالی خواهد بود و تکامل واقعی را برای ما به ارمغان نخواهد آورد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه قرآن می فرماید که اگر شما از ایمان، معنویت و تقوا برخوردار باشید برکات الهی بر شما نازل می شود افزود: برای پیشرفت اقتصادی لوازمی نیاز است و باید به این لوازم عنایت داشته باشیم.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه اولین عامل برای پیشرفت اقتصادی عزم عمومی و اراده همگانی است گفت: عامل دیگر کار، تلاش و کار آفرینی است.

وی با تاکید بر اینکه کار آفرینی بالاترین عبادت بوده و تاکید سیره ائمه نیز بر کار آفرینی بوده است گفت: فرهنگ و اقتصاد دو بال سعادت برای انسان هستند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه این دو مقوله اساس هستند و باید به آنها توجه کنیم گفت: عامل دیگر برای پیشرفت اقتصادی مسئله کار و تلاش است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه پیشرفت نیاز به کار و فرهنگسازی دارد افزود: فرهنگ کار، خودباوری، پذیریش ظرفیت ها باید نهادینه شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه پیشرفت اقتصادی نیاز به تعامل همدلی، وحدت، انسجام و یکپارچگی دارد افزود: پیشرفت اقتصادی نیاز به فضای امید دارد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه با یاس، نا امیدی و تبلیغات سوء و مسموم کار به جایی نمی رسد گفت: در این راستا فضا نیاز به فضای امید اتحاد، همدلی، کار و تلاش و گفتمان دارد.

آبت الله میرعمادی با بیان اینکه پیشرفت اقتصای نیاز به الگو دارد افزود: مقام معظم رهبری این الگو را که همان اقتصاد مقاومتی بوده معرفی کرده است.

وی با بیان اینکه این الگو پایه علمی دارد و همه دانشمندان بر آن صحه گذاشته اند گفت: لرستان به عنوان یکی از استانهای الگو و نمونه اقتصاد مقاومتی انتخاب شده و در این راستا امروز مسئولیت سرمایه گذاران، صاحبان ثروت و مال بسیار سنگین است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه لرستان مهیا و آماده سرمایه گذاری است عنوان کرد: همدلی، تعامل و ... وجود دارد و باید همه احساس مسئولیت کنند

خدا را شاکریم که برای یک هدف مقدس و کار ارزشمند در این مکان گرد هم آمده ایم و این هدف مقدس سرمایه گذاری و کار آفرینی است.

وی با بیان اینکه امیدواریم این جلسه برای ما عبادت باشد و با انگیزه الهی و اخلاص بتوانیم در امر مقدس خدمت به مردم ولایتمدار، مومن، انقلابی، شهید پرور و شایسته خدمت قدمی برداریم گفت: علما و دانشمندان پیشرفت و موفقیت هر ملتی را مرهون چهار عامل می دانند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد این چهار عامل را رهبری خردمند، حکیم، مردمی، بصیر و آگاه، فرهنگ غنی و متعالی و همچنین اقتصاد سالم عنوان کرد و گفت: اگر این چهار عنصر با یکدیگر جمع شوند پیشرفت، تعالی و رشد را به دنبال دارد.

آیت الله میرعمادی ایران اسلامی از رهبر مقتدر، حکیم، دانا، باهوش، مجتهد، با تقوا و با درایت همچون رهبر فرزانه و حکیم انقلاب برخوردار است گفت: همچنین مردم ما هم در طول ۳۷ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره دین خود را برای پیشرفت کشور ادا کرده اند.

وی با بیان اینکه تقدیم شش هزار و ۳۰۰ شهید گویای این حقیقت است که مردم لرستان فداکار، ایثارگر و متعقد هستند گفت: فرهنگ چهار هزار ساله لرستان گویای این حقیقت است که مردم این استان سابقه فرهنگی درخشانی دارند

.

آیت الله میرعمادی باید تاکید بر لزوم احساس مسئولیت در مقام اقدام و عمل گفت: این همایش یک فرصت بسار مناسب برای معرفی ظرفیت های استان است.

وی با بیان اینکه دست هر کسی که جوانی در لرستان را به کار مشغول کند می بوسیم گفت: در این راستا باید از دستاوردهای این همایش نیز استفاده کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار