معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی ایلام گفت: کار شناسایی نقاط پر خطر این استان با مشارکت نیروی انتظامی و شهرداری در دست انجام است.
کد خبر: ۲۷۷۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰ 14 August 2016
به گزارش  تابناک ایلام؛ایوب مروتی در تعریف معتادان پر خطر اظهار کرد: این عنوان، افرادی را شامل می شود که علاوه بر مصرف مواد، رفتاری را دارند که امکان انتقال ویروس ایدز و هپاتیت را در آنها افزایش می دهد.

وی افزود: کار شناسایی نقاط پر خطر این استان با مشارکت نیروی انتظامی و شهرداری در دست انجام است ضمن اینکه با تشکیل شش گروه 2 نفره از موسسه های مردم نهاد خدمات لازم برای کاهش آسیب به معتادان پر خطر ارائه می شود.

مروتی تاکید کرد: چنانچه معتادان پر خطر تعداد قابل توجهی باشند تیم های سیار با حضور در محل های تجمع و مصرف این افراد در نقاط مختلف استان پس از شناسائی، آنها را نسبت به بیماری های ایدز، هپاتیت و خطرات تزریق مشترک آگاه کرده و با نحوه درمان آشنا ساخته و وسایل بهداشتی برای جلوگیری از انتقال بیماری و ویروس میان آنها توزیع می کنند.

به گفته وی، اگر چه آمار معتادان پرخطر در این استان قابل مقایسه با سایر استان ها نیست و ایلام در زمره چهار استان آخر کشور در زمینه اعتیاد است ولی با این وجود فعالیت های پیشگیرانه به منظور درمان و کاهش آسیب ها برای همان تعداد محدود در دستور کار این اداره کل و سایر ارگان ها قرار دارد.

وی با اشاره به چهار رویکرد کاهش عرضه، پیشگیری از اعتیاد، درمان و کاهش آسیب در حوزه اعتیاد گفت: تنها حوزه کاهش عرضه از حوزه این اداره کل خارج است و بهزیستی در سه بخش بعدی کارهای مداخله و اقدام های اجرایی خواهد داشت.

مروتی آموزش 100 هزار نفر با موضوع های مرتبط با پیشگیری از اعتیاد در محله های مختلف استان را در حوزه پیشگیری از اعتیاد و حوزه درمان با راه اندازی 13 مرکز اقامتی میان مدت را از جمله برنامه های این اداره کل برای مقابله با معضل اجتماعی اعتیاد برشمرد.

وی فعالیت های صورت گرفته و در دست اقدام برای آموزش معتادان پر خطر را از فعالیت های حوزه کاهش آسیب این اداره کل اعلام کرد.

وی در خصوص پاکسازی محیط های اجتماعی از مظاهر اعتیاد اضافه کرد: این فعالیت از حوزه اختیارات این اداره کل خارج است و در حوزه کاری دیگر نهادهای مسئول از جمله نیروی انتظامی و شهرداری است./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار